طرز تهیه لپه پلو خوشمزه کرمانی با گوشت چرخ کرده و زیره

طرز تهیه لپه پلو

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و راحت برای دوست دارن قیمه پلو ها می باشد که طرز تهیه آسانی دارد این غذا اگر همراه با زیره تهیه شود لپه پلو کرمانی می شود. شما می توانید به دلخواه با گوشت یا گوشت چرخ کرده یا مرغ و یا به صورت گیاهی این پلو خوشمزه را تهیه کنید و به همراه سالاد یا ماست میل کنید. لپه پلو یکی از غذاهای سریع می باشد به شرطی که با گوشت چرخ کرده تهیه شود و شما به راحتی در کمترین زمان ممکن می توانید این لپه پلو را تهیه کنید پس اگر هوس قیمه کردید و زمان کافی برای تهیه آن نداشتید این غذا را تهیه کنید. امروز در پارسی دی لپه پلو با گوشت چرخ کرده و زیره را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

برنج۳ پیمانه
پیاز۲ عدد
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
لپه۱ پیمانه
رب۲ ق غذا خوری
کره و زعفرانبه مقدار لازم
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، زیره، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه لپه پلو با زیره

مرحله اول: آماده سازی لپه

لپه از قبل خیس کنید تا نفخ و بوی بد آن کم شود. برنج را نیز با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. سپس لپه را داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید تا بجوش بیاد و کف روی لپه را بگیرید و اجازه دهید تا نرم شود برای سرعت بیشتر در پخت می توانید از زودپز استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید و کمی فلفل سیاه اضافه کرده تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: تهیه مواد لپه پلو

لپه پخته شده را آبکش کنید و به مواد گوشتی اضافه کنید و در ادامه رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رب خورش رنگ شود کمی آب جوش بریزید تا رب رنگ باز کند و خوش رنگ شود در انتها کمی نمک اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه لپه پلو

برنج را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاد و کف روی آن را بگیرد وقتی کمی نرم شد قبل از آبکش کردن کمی زیره پودر نشده داخلش بریزید و آبکش کنید و ته دیگ مناسب را بگذارید و یک لایه برنج و یک لایه از مواد لپه ریخته و هم بزنید هم طور لایه ها را ادامه دهید تا مواد تمام شود روی برنج کمی دارچین بریزید سپس برنج را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید در انتهای پخت روی لپه پلو کمی زعفران و کره ریخته و به همراه سالاد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دمی لپه پلو

  1. می توانید گوشت چرخ کرده را قلقلی کنید و در لا به لای مواد بریزید.
  2. به دلخواه کنار لپه پلو کمی سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید.
  3. افزودن زیره اختیاری می باشد.
  4. می توانید به جای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  5. بجای گوشت از سویا می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه