طرز تهیه شنیسل ماهی قزل آلا خوشمزه و مجلسی در ماهیتابه و فر

شنیسل ماهی

 

یکی از سوخاری های بسیار خوشمزه در سراسر دنیا می باشد. شنیسل یکی از غذاهای محبوب می باشد که با انواع مرغ ها و گوشت ها و ماهی طبخ می شود. در مورد تاریخچه پیدایش شنیسل اختلاف نظرهای متفاوتی وجود دارد عده ای معتقد هستند آلمانی اختراع کردند و عده ای دیگر مجارها و عده دیگر اتریش و ایتالیا را اولین کشور در کشف شنیسل می دانند در هر صورت تهیه شنیسل به صورت کلی در رسپی ها مشابه همدیگر می باشد با کمی اختلاف های جزئی. تفاوت شنیسل با سوخاری کردن در این است که مرغ یا ماهی را داخل پودر سوخاری میزنند سپس سرخ می کنند ولی شنیسل را مزه دار کرده در مخلوط تخم مرغی زده سپس سرخ می کنیم. امروز در پارسی دی شنیسل ماهی قزل آلا بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد شما می توانید بنا به ذائقه خود از هر مدل ماهی که در دسترس دارید این غذا را طبخ کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماهی قزل آلا۱ عدد
آرد۵ ق غذا خوری
پودر سوخاری۵ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
آبلیمو۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زیره، ادویه ماهی، پودر سیر، پودر پیازبه مقدار لازم

طرز تهیه شنیسل ماهی قزل آلا

مرحله اول : آماده سازی ماهی

ابتدا ماهی را شسته و از وسط برش بزنید سپس اضافات داخل شکم ماهی را خارج کنید و تمام تیغ و پوست ماهی و بال را جدا کرده. برای تهیه شنیسل ماهی نباید اصلا تیغ داشته باشد پس به خوبی تمیز کنید اگر زمان کافی برای این کار نداشتید از ماهی تیلاپیلا استفاده کنید.

مرحله دوم استراحت ماهی

وقتی ماهی را خوب پاک کردیم و شستیم تمام ماهی را به نمک آغشته می کنیم و داخل یک سبد در یخچال برای ۱ ساعت بگذارید تا تمام خون آب ماهی خارج شود و بوی زهم ماهی از بین برود.

مرحله سوم : مرینت کردن ماهی

بعد از گذشت ۱ ساعت خونابه ماهی به همراه نمک رویش را می شوریم و برای مرینت کردن آماده میکنیم. نمک و آبلیمو؛ فلفل سیاه و پودر سیر و پودر پیاز را به ماهی زده و خوب با دست ماساژ می دهیم تا همه جای ماهی مزه دار شود سپس برای ۱ ساعت دیگر ماهی مرینت شده را داخل یخچال بگذارید.

مرحله چهارم : تهیه شنیسل ماهی

سه کاسه هم اندازه بردارید و در یکی تخم مرغ را شکسته و با چنگال می زنیم تا از لختگی در بیاد. در ظرف دیگر آرد ریخته و در ظرف دیگر پودر سوخاری می ریزیم. سپس ماهی را ابتدا داخل ظرف آرد زده و خوب کاور کنید سپس در کاسه تخم مرغ و در انتها در پودر سوخاری بغلطانید به همین ترتیب تکه های دیگر ماهی را درست کنید.

مرحله پنجم : پخت شنیسل ماهی

برای پخت شنیسل هم می توانید از فر و هم سرخ کردن استفاده کنید. برای سرخ کردن داخل ظرف مناسب روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود سپس ماهی سوخاری را داخل آن بگذارد و اجازه دهید با حرارت ملایم خوب سوخاری شود سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و سرو کنید.

به روش فر: ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید سپس شنیسل ماهی را داخل سینی فر قرار دهید و در دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا مغز پخت شود و در انتهای پخت چند دقیقه گریل را روشن کنید به همین راحتی شنیسل ماهی ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شنیسل ماهی قزل آلا

  1. برای سرخ کردن ابتدا باید شکم ماهی را سرخ کنید سپس پشت ماهی را سرخ کرده.
  2. برای مرینت کردن می توانید از انواع سس ها و ادویه ها استفاده کنید.
  3. می توانید بجای پودر سوخاری از نان ترتیلا نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شنیسل ماهی قزل آلا خوشمزه و مجلسی در ماهیتابه و فر
4.8 (96%) 5 votes