طرز تهیه بستنی خانگی با شیر و خامه بدون ثعلب مثل بیرون

طرز تهیه بستنی خانگی با شیر

 

بستنی ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید این بستنی ها را با میوه های مختلف تهیه کنید و از طعم بی نظیر یک بستنی خانگی لذت ببرید. شما می توانید این بستنی را اسکوپ بزنید و یا می توانید داخل حصیر قرار دهید و با نان بستنی یا همان میکادو میل کنید. در این رسپی از میوه طالبی استفاده شده است که می توانید با میوه های مثل موز یا توت فرنگی و انبه جایگزین کنید. در تهیه بستنی ها باید کمی صبور و با حوصله باشید تا بستنی با کیفیتی در انتها داشته باشید. در این رسپی نیاز به ثعلب ندارید و به دلخواه می توانید مقدار شکر را باتوجه به میوه مورد استفاده کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی خانگی با شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

طالبی یا هر میوه ای که دوست دارید۸۰۰ گرم
شیر پرچرب۲ لیوان
شکر۱/۲ لیوان
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
نان میکادوبه مقدار لازم
خلال پستهبرای تزیین

مرحله اول: آماده سازی میوه

ابتدا باید میوه مورد نظر یا طالبی یا ملون را پوست بگیرید و به تکه های کوچک خرد کنید و داخل یک ظرف درب دار یک کاسه ریخته و روی آن را با سلفون بپوشانید و برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا حالت یخ زده پیدا کند و بعد داخل مخلوط کن یا میکسر ریخته و ۱ لیوان شیر را به آن اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا طالبی به همراه شیر خوب میکس شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه شکر و خامه صبحانه و باقی مانده شیر را اضافه کنید و خوب باهم مواد را میکس کنید تا یکدست شود، مواد میکس شده را داخل یک ظرف پیرکس یا درب دار یا کاسه ی فلزی بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و برای ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه بستنی خانگی با شیر

بعد از ۱ ساعت از فریزر خارج کنید و کمی هم بزنید و برای ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید و مجدد از فریزر خارج کنید و هم بزنید تا حالت نیمه یخی پیدا کند و بعد برای ۳ ساعت در فریزر قرار داده تا حسابی خودش را بگیرد و برای سرو می توانید نان میکادو را روی سطح قرار دهید و برش مربعی بزنید و به همان اندازه از بستنی نیز برش بزنید لای نون قرار دهید و با خلال پسته تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بستنی خانگی با شیر

  1. این بستنی چون مواد نگه دارنده ندارد باید زودتر مصرف شود.
  2. می توانید به دلخواه۱  ق چای خوری ثعلب نیز به مواد اضافه کنید.
  3. برای تهیه انواع بستنی باید از شیر پرچرب استفاده کنید و شیر های محلی بهترین گزینه هستند و شیر های پاستوریزه سوپر مارکتی برای تهیه بستنی زیاد مناسب نیستند زیرا چربی آن ها کاملا گرفته می شود.
  4. می توانید زمانی که از فریزر خارج می کنید با گوشتکوب برقی بزنید تا میکس شود و بعد در فریزر قرار دهید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه بستنی خانگی با شیر و خامه بدون ثعلب مثل بیرون
4.5 (90%) 2 votes