طرز تهیه کوفته انار و گردو خوشمزه و مجلسی با سس انار مخصوص

طرز تهیه کوفته انار

 

یکی از انواع کوفته ها می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم است و می توانید همراه با یک پلوی زعفرانی یک وعده کامل را تهیه کنید. این یکی از غذاهای محبوب شمالی ها نیز می باشد و گزینه مناسبی برای شب یلدا نیز می باشد. با افزودن کمی نعنا خشک طعم و مزه بسیار خوبی این غذا می گیرد. کوفته انار تقریبا مشابه داوود پاشا می باشد با یک سری تفاوت های جزئی است. شما می توانید بنا به ذائقه خود میزان شیرینی و ترشی این غذا را با رب انار و شکر تنظیم کنید. امروز در پارسی دی کوفته انار و گردو با سس انار مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
گردو آسیاب شده۳ ق غذا خوری
رب انار۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری۱ ق غذا خوری
نعنا خشک۱/۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم
اناربه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس

پیاز۱ عدد
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
رب انار۲ ق غذا خوری
آب۲ پیمانه
آب انار۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته انار و گردو با سس انار

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا پیاز را پوست گرفته و رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید سپس به همراه گوشت چرخ کرده و تخم مرغ و دیگر مواد به همراه ادویه ها مخلوط کنید و مواد را خوب ورز دهید تا مسنجم شود سپس به اندازه یک گردو از مواد برداشته و در دست به آن شکل دهید و داخل سینی قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به انسجام کافی برسد.

مرحله دوم: سرخ کردن

کوفته ها را بعد از گذشت ۱ ساعت از یخچال خارج کنید. داخل تابه کمی روغن ریخته و کوفته ها را داخل تابه با روغن داغ سرخ کنید و بعد از سرخ کردن از تابه خارج کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

پیاز سس را نگینی ریز یا رنده ریز بزنید و کمی تفت دهید سپس گردوی خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت داده تا بوی خامی گردو از بین برود سپس در ادامه رب گوجه را اضافه و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود در ادامه رب انار را نیز اضافه و تفت داده و در انتها آب و آب انار و کمی نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاد.

مرحله چهارم: پخت کوفته انار و گردو

وقتی که سس به جوش آمد کوفته های سرخ شده را به آرامی داخل سس قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه دهید سس غلیظ و خورش به روغن بیفتد سپس به همراه برنج میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته انار و گردو

  1. مزه و طعم این کوفته ها کمی ترش مزه هستند می توانید به دلخواه در انتها پخت کمی شکر اضافه کنید.
  2. بهتر است برای تهیه سس گردوها را خیلی ریز نکنید.
  3. می توانید در انتها کمی نعنا خشک روی خورشت بریزید.
  4. بهتر است از آب انار تازه و طبیعی استفاده کنید آب انارهای آماده دارای شکر هستند و برای این کوفته مناسب نیستند.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه