طرز تهیه اسموتی موز و گردو مقوی و خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه اسموتی موز و گردو

 

اسموتی ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف با میوه های فصل این اسموتی را تهیه کنید. اسموتی موز و گردو بسیار راحت و بدون دردسر می باشد زیرا در همه فصل مواد آن موجود است و می توانید به دلخواه مواد را با میوه های دیگر جایگزین کنید و در هر فصلی که هستید اسموتی موز و گردو را تهیه کنید. اسموتی ها بیشتر با شیر و میوه ها و کمی شکر به دلخواه تهیه می شوند و در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا بسیار پر طرفدار می شوند. شما می توانید برای شیرین کردن اسموتی ها از کره بادام زمینی انواع شکلات ها و یا شکر استفاده کنید. اسموتی ها ماندگاری بالایی ندارند و بهتر است همان لحظه که تهیه می شوند سرو شود زیرا پس ماندن در یخچال زود خراب می شوند. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسموتی موز و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

موز سرد۲ عدد
بستنی ساده۱ لیوان
شیر۱/۲ لیوان
گردو۳ عدد
خرما۱ عدد به دلخواه
یخ خرد شده۱/۲ لیوان

طرز تهیه اسموتی موز و گردو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا اگر زمان کافی برای تهیه اسموتی دارید می توانید موز را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل یک ظرف درب دار قرار دهید تا نیمه یخی شود و اگر وقت ندارید می توانید مستقیم با مواد مخلوط کنید ولی این کار باعث می شود اسموتی خنک تری داشته باشید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید گردو را پوست بگیرید و هسته خرما را جدا کنید. حالا باید مخلوط کن را روی دستگاه سوار کنید و همه مواد گفته شده در مواد اولیه بدون یخ را داخل مخلوط کن ریخته و مواد را باهم میکس کنید تا همه مواد پوره و له شوند.

در ادامه باید یخ را نیز به مواد اضافه کنید و چند پالس بزنید تا مواد یکدست شودو یخ حالت پودری شکل بگیرد به همین راحتی اسموتی و موز و گردو ما آماده شده است می توانید آن را داخل لیوان ریخته و با موز اسلایس شده یا شکلات و گردو تزیین کنید و خنک میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه اسموتی موز و گردو

  1. می توانید بجای بستنی وانیلی از شیر استفاده کنید و کل اسموتی را با شیر تهیه کنید.
  2. اگر خرما دوست ندارید می توانید حذف کنید و از ۱ ق غذا خوری کره بادام زمینی برای شیرین کردن اسموتی استفاده کنید.
  3. مقدار افزودن گردو دلخواه است و می توانید کم و زیاد کنید.
  4. می توانید برای تزیین سس شکلاتی را داخل لیوان سرو بریزید و بعد اسموتی بریزید.
  5. می توانید به این اسموتی انبه یا توت فرنگی نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه اسموتی موز و گردو مقوی و خوشمزه به روش کافی شاپی
5 (100%) 1 votes