طرز تهیه اسموتی آلبالو خنک و تابستانی با موز به روش کافی شاپی

دستور تهیه اسموتی آلبالو

طرز تهیه اسموتی  آلبالو

 

اسموتی آلبالو یکی از انواع اسموتی ها می باشد که می توانید با میوه خوشمزه آلبالو تهیه می شود و بسیار خنک و تابستانی می باشد. اسموتی آلبالو را می توانید با میوه های مختلف میکس کنید. این اسموتی بسیار جذاب و خوش رنگ است و با میوه پر خاصیت آلبالو تهیه می شود. شما می توانید آلبالو تازه یا یخ زده استفاده کنید. ترکیب آلبالو با موز بسیار خوشمزه می شود. اسموتی یک نوشیدنی خنک و مخلوط شده است که گاهش شیرین است که با میکس میوه ها و یخ و بستنی تهیه می شود و در برخی موارد از شکلات یا کره بادام زمینی و عسل برای شیرین شدن این اسموتی استفاده می شود. اسموتی یک نوشیدنی مغدی و مناسب است که جایگزین یک میان وعده مناسب و کامل می اشد و شما می توانید با حداقل مواد یک اسموتی جذاب و سالم تهیه کنید و یا می توانید این اسموتی را برای مهمانی و برای پذیرایی استفاده کنید. آلبالو حاوی آنتی اکسیدان است و خیلی بهتار از آسپرین عمل می کند و مصرف روزان آن باعث کاهش بیمارهای عروقی می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسموتی آلبالو و موز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی آلبالو ساده

  • آلبالو ۱ پیمانه
  • یخ ۱ پیمانه
  • موز ۱ عدد
  • ماست یا شیر ۱/۲ پیمانه
  • شربت آلبالو یا ساده ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه اسموتی آلبالو و موز به روش کافی شاپی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آلبالو را بشورید و هسته گیری کنید و داخل فریزر برای ۱ ساعت با ظرف دربسته بگذارید تا یخ بزند. نیازی نیست خیلی برای هسته گیری واسوس به خرج دهید زیرا در انتها مواد میکس می شود. موز را نیز پوست بگیرید و به صورت حلفه شده خرد کنید و در فریزر قرار دهید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه موز و آلبالو را به همراه ماست یا شیر داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و میکس کنید تا پوره شود. می توانید از گوشتکوب برقی نیز برای میکس کردن مواد استفاده کنید. ماست باید شیرین و سفت باشد و اگر ماست در دسترس ندارید از شیر پرجرب استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه اسموتی آلبالو

در ادامه یخ و شربت آلبالو را اضافه کنید و مجدد مواد را میکس کنید تا یخ پوره شود. به همین راحتی اسموتی خوشمره ما آماده شده است، برای سرو این نوشیدنی باید از لیوان های شیشه ای استفاده کنید و می توانید کمی شربت آلبالو داخل لیوان به صورت نامنظم بریزید و اسموتی آلبالو را داخل لیوان ریخته و با برش موز و آلبالو تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسموتی آلبالو خوشمزه و  کافی شاپی

  1. بهتر است این اسموتی را بعد از تهیه سرو کنید زیرا مواد نگهدارنده ندارد و زیاد نمی توانید در یخچال نگهداری کنید.
  2. افزودن موز دلخواه است و می توانید از این اسموتی را به تنهایی با آلبالو سرو کنید.
  3. می توانید بجای ماست از بستنی وانیلی نیز استفاده کنید.
  4. افزودن کمی خامه به این اسموتی طعمی فوق العاده به آن می دهد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه