طرز تهیه اسموتی موز و بادام خوشمزه و مقوی همراه با شیر بادام

طرز تهیه اسموتی موز و بادام

 

یکی از اسموتی های بسیار مقوی می باشد که برای بدن بسیار مفید است در واقع اسموتی به نوشیدنی های غلیظی گفته می شوند که از ترکیب چند میوه با مغزهای مختلف و اسانس های گوناگون تهیه می شود یعنی شما با خوردن اسموتی آب آن را نمی خورید بلکه گوشت و بافت میوه را می خورید و این بسیار مفید است زیرا در بعضی آب میوه ها شما فقط آب میوه را می خورید و بعضی از ویتامین هایی که به بافت میوه چسبیده شده است را نمی خورید و ویتامین آنها به بدن نمی رسد. سعی کنید خودتان را به اسموتی خاصی محدود نکنید و با تهیه انواع اسموتی از خواص خوب آنها بهرمند شوید. اسموتی برای افرادی که دستگاه گوارش ضعیفی دارند بسیا مفید است اما این اسموتی به بهبود عملکرد مغز کمک می کند، از بیمارهای قلبی جلوگیری می کند، دستگاه ایمنی را تقویت می کند، سطح انرژی را افزایش می دهد، به کاهش وزن کمک می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسموتی موز و بادام بسیار خوشمزه را همراه با شیر بادام به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شیر باداملیوان
موز۱ عدد
بادام۱۰ عدد
کره بادام زمینی۱ ق غذا ح.ری
ماست خامه ای۲ ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
عسل۱ ق غذا خوری

طرز تهیه اسموتی موز و بادام با شیر بادام

مرحله اول : تهیه شیر بادام

برای اینکه این اسموتی مقوی باشد باید از شیر بادام بجای شیر استفاده کنیم پس ابتدا شیر بادام را تهیه کنید. حدود ۱ فنجان بادام معادل ۲۰۰ گرم بادام را به مدت ۸ ساعت یا می توانید یک شب در آب خیس بگذارید سپس پوستش را جدا کنید مغز بادام ها را در مخلوط کن بریزید و ۴ لیوان آب اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شوند سپس یک پارچه تنظیف را داخل یک آبکش قرار دهید و شیر بادام را داخل آن ریخته و صاف کنید مایع بدست آمده شیر بادام خانگی می باشد باقی مانده آرد داخل پارچه را می توانید بگذارید خشک شود و به عنوان آرد بادام استفاد کنید.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد

بعد از تهیه شیر بادام باید اسموتی را حاضر کنیم تمام مواد را داخل میکسر ریخته و شیر بادام را اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید خوب میکس شود.

مرحله سوم : تهیه اسموتی موز و شیربادام

وقتی تمام مواد مخلوط شدند اسموتی غلیظی حاصل می شود آن را داخل لیوان ریخته و به دلخواه آن را با موز و پودر دارچین تزئین کنید و خنک بنوشید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه اسموتی موز و بادام

  1. افزودن عسل اختیاری می باشد می توانید حذف کنید.
  2. می توانید از شیر نارگیل نیز به جای شیربادام استفاده کنید.
  3. اگر تمایل دارید می توانید مقداری یخ به اسموتی اضافه کنید و هم بزنید.
  4. موز ها را قبل شروع کار حلقه کنید و داخل فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزند.
  5. برای مقوی شدن اسموتی می توانید خرما پوست گرفته شده را نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه