طرز تهیه اسموتی آناناس و موز خوشمزه و مقوی مرحله به مرحله

طرز تهیه اسموتی آناناس

 

یکی از اسموتی های بسیار مقوی که با میوه آناناس و مخلوط میوه های دیگر تهیه می شود. آناناس میوه ای بسیار پر خاصیت بوده که در جنوب برزیل و پاراگوئه کشت می شود در واقع این میوه گرمسیر بوده و برای جنوب آمریکا می باشد که هم به صورت میوه و کنسرو در دنیا وجود دارد. کولمبوس بعد از سفر به آمریکا آناناس را از آمریکا جنوبی به اروپا برد و از آناناس به عنوان میوه عجیب و قریب در مهمانی ها خود استفاده می کردند. آناناس تنها منبع آنزیم به نام بروملین است که باعث کاهش لخته شدن خون می شود. اما از خواص از این میوه پر خواص می توانیم به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد زیرا آناناس منبع خوبی از ویتامین c است و بدن ما برای پیشگیری و تقویت در مقابله بیمارها به این ویتامین نیاز دارد و آناناس برای کاهش استرس نیز بسیار مفید است زیرا منبع خوبی از ویتامین B است و هزاران خواص دیگر که شما با تهیه اسموتی آناناس می توانید آنها را بدست بیاورید. امروز در پارسی دی اسموتی آناناس و موز را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آناناس۱۰ حلقه
موز۳ عدد
آب آناناس۱ لیوان
شیر نارگیل۴۰۰ گرم
عسل۱ ق غذا خوری
بستنی وانیلی۳ اسکوپ برای تزئین

طرز تهیه اسموتی آناناس و موز

مرحله اول : پاک کردن آناناس

ابتدا برای اسموتی باید آناناس را پوست بکنیم اگر از کمپوت آناناس استفاده می کنید این مرحله را در نظر نگیرید. برای پوست کندن آناناس به یک چاقو بلند و تیز نیاز دارید اول سر و ته آناناس را بگیرید و برگ های آناناس را با چاقو ببرید سپس ۱ سانت از بالا و پایین آناناس را ببرید و روی سینی قرار دهید این کار باعث می شود آناناس ثابت بایستد سپس گوشه اطراف آناناس که شبیه چشم است را جدا کنید و تا انتها آناناس ببرید دقت کنید گوشت آناناس را نبرید به همین ترتیب ادامه دهید تا آناناس پوستش گرفته شود.

مرحله دوم : انجماد موز و آناناس

موز ها را حلقه کنید و در ظرف درب بسته داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. آناناس ها را نیز حلقه کنید و داخل ظرفی در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. مقداری از آناناس ها را با کمی آب داخل مخلوط کن ریخته و پالس کنید تا پوره شوند سپس از صافی رد کنید آب آناناس ما حاضر است اگر از کمپوت استفاده می کنید از آبش برای تهیه این اسموتی استفاده کنید.

مرحله سوم : میکس کردن مواد

موز و آناناس منجمد شده را به همراه شیر نارگیل و آب آناناس و عسل داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و خوب بگذارید تا پوره شوند اسموتی باید کاملا یکدست باشد و دانه های میوه درون آن دیده نشود حالا اسموتی آناناس ما حاضر است داخل لیوان ریخته و با اسکوپ بستنی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه اسموتی آناناس

  1. از هر طعم دهنده مانند دارچین یا وانیل برای این اسموتی می توانید استفاده کنید.
  2. می توانید عسل را حذف کنید.
  3. می توانید سیر پر چرب را جایگزین شیر نارگیل کنید.
  4. حتما آناناس و موز رسیده را انتخاب کنید.
  5. از آب پرتقال نیز می توانید برای تهیه این اسموتی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه