طرز تهیه اسموتی قهوه شکلاتی خوشمزه و سریع با موز به روش کافی شاپی

دستور تهیه اسموتی قهوه

طرز تهیه اسموتی قهوه

 

اسموتی قهوه یکی از انواع اسموتی ها می باشد برای کسانی که طرفدار طعم و مزه قهوه هستند و می توانید این اسموتی کافی شاپی را به راحتی در خانه تهیه کنید. اسموتی قهوه طعم بسیار خوبی دارد و می توانید علاوه بر رفع تشنگی انرژی زیادی به شما بدهد. اسموتی قهوه به دو صورت تهیه می شود که شما می توانید با موز ترکیب کنید و یا بدون موز آن را سرو کنید که هر دو روش بسیار خوشمزه است و شما می توانید بنا به سلیقه خوب این اسموتی را تهیه کنید ولی پیشنهاد می شود روش با موز را یک بار تست کنید تا از ترکیب هیجن انگیز موز و قهوه و لذت ببرید. اسموتی از انواع نوشیدنی های بسیار پر طرفدار در دنیا هستند که در فصل گرما بسیار محبوب تر می شوند و اگر شما به قهوه گرم علاقه دارید ولی به دلیل گرمی هوا میل آن را ندارید این روش بسیار ساده را انتخاب کنید. شما می توانید از قهوه دمی فوری یا اسپرسو خانگی برای این اسموتی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسموتی قهوه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی قهوه کافی شاپی

  • قهوه دم شده ۳/۴ پیمانه
  • موز ۱ عدد
  • یخ ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه اسموتی قهوه با موز و بدون موز

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه این اسموتی با موز باید ابتدا موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه ی خرد کنید و در یک ظرف دربسته برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا یخ زده شود. اگر می خواهید بدون موز این اسموتی را تهیه کنید از این مرحله صرف نظر کنید.

مرحله دوم: دم آوری قهوه

در ادامه برای دم کردن قهوه فوری می توانید یک ساشه قهوه را با آب داغ خوب مخلوط کنید و هم بزنید و صبر کنید کمی خنک شود. یا پورد قهوه دلخواه خود را داخل بسکت اسپرسو ریخته و قهوه بگیرید و یا می توانید از فرنچ پرس یا موکاپات و یا هر وسلیه دم آوری که دارید استفاده کنید و ۳/۴ پیمانه قهوه را تهیه کنید.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

در ادامه موز یخ زده را به همراه یخ و پودر کاکائو و وانیل و قهوه دم شده داخل یک مخلوط کن بریزید و خوب مواد را میکس و پوره کنید و یا می توانید از گوشتکوب برقی یا غذاساز برای میکس کردن و تهیه اسموتی استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه اسموتی قهوه

برای سرو اسموتی قهوه می توانید داخل لیوان های شیشه ی کمی سس شکلاتی ریخته و اسموتی را داخل آن بریزید و به دلخواه با اسکوپ بستنی قهوه یا شکلاتی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسموتی قهوه خوشمزه و ساده با طعم شکلاتی

  1. از پودر کاکائو مرغوب و تیره استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید برای غلظت دادن به اسموتی قهوه از بستنی قهوه یا شکلاتی استفاده کنید.
  3. می توانید اسموتی قهوه را با موز و یا با حذف موز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه