طرز تهیه 3 اسموتی سبزیجات مقوی و مفید برای سم زدایی و لاغری

طرز تهیه اسموتی سبزیجات

 

اسموتی سبزیجات یکی از سالم ترین نوشیدنی ها می باشد که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. اسموتی در واقع از ترکیب انواع میوه با یخ یا شیر تهیه می شود. اولین بار اسموتی در سال ۱۹۳۰ از برزیل وارد بازار آمریکا شد و در سال ۱۹۶۰ یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی های دنیا شد. تنوع در تهیه اسموتی بی نهایت زیاد است. اما تفاوت آبمیوه با اسموتی در این است که آبمیوه یک نوشیدنی خوشمزه با خاصیت درمانی است ولی اسموتی جزء یک وعده غذایی ورزشکاران به حساب می آید و کالری آن کمتر از آبمیوه می باشد. امروز در پارسی دی ما چند نوع اسموتی سبزیجات بسیار مقوی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ساقه کرفس۱ عدد
سیب زرد۳ عدد
اسفناج۱ لیوان

طرز تهیه اسموتی سبزیجات با کرفس

مرحله اول : آب گیری مواد

ابتدا ساقه کرفس را خرد کنید سپس بشورید، سیب ها را نیز شسته و بگذارید داخل آبکش تا خشک شود سپس به کمک آبمیوه گیری آن را آب گرفته.

مرحله دوم : میکس کردن اسموتی کرفس

وقتی آب سیب و کرفس را گرفتید داخل مخلوط کن ریخته و اسفناج را اضافه کنید و چند پالس بزنید تا اسفناج با مواد به خوبی ترکیب و خرد شود. اسموتی سبزیجات ما حاضر است این نوشیدنی را ساعات اول صبح یا ظهر بخورید تا بدن سم زادیی شود.

مواد لازم

اسفناج۱ لیوان
موز۱/۲ عدد
خیار۱/۲ عدد
نعنا۱/۴ لیوان
جعفری۱/۴ لیوان
آب لیمو ترش۱ عدد
ساقه کرفس۱ عدد
آب۱ لیوان
یخ۵ عدد

طرز تهیه اسموتی سبزیجات با اسفناج و موز

مرحله اول : آماده سازی مواد اسموتی اسفناج و موز

ابتدا اسفناج و سبزی های دیگر را پاک کنید (نیاز به گرفتن زیاد ساقه اسفناج نیست) سپس خوب بشورید. کرفس را نیز خرد کرده و بشورید.

مرحله دوم : میکس کردن مواد اسموتی سبزیجات

ابتدا موز خرد شده را به همراه خیار حلقه شده داخل مخلوط کن بریزید تا کمی مخلوط شود سپس جعفری، اسفناج و نعنا را افزوده و دوباره دستگاه را روشن کرده تا مواد خوب مخلوط شوند سپس در انتها آب و ساقه کرفس و یخ را افزوده تا جایی ادامه دهید تا مواد یکدست شود سپس اسموتی را داخل لیوان ریخته و تزئین کنید این اسموتی در لاغری و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است همچنین فوق العاده کم کالری و دارای فیبر است که باعث کم شدن اشتها می شود. نوش جان

مواد لازم

شیر بادام۲./ لیوان
اسفناج۲ فنجان
آووکادو۱/۲ عدد
آناناس منجمد۱ عدد
دانه چیا۱ ق غذا خوری

طرز تهیه اسموتی سبزیجات با آناناس و آووکادو

مرحله اول : آماده سازی مواد اسموتی آناناس و آووکادو

ابتدا اسفناج را پاک کنید سپس خوب بشورید. آناناس را از قبل خرد کرده و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. آووکادو را نیز نصف کرده.

مرحله دوم : میکس کردن

مواد را به ترتیب گفته شده در دستور داخل مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید تا اسموتی یکدستی بدست بیاد و بافت خامه ای داشته باشد سپس مواد را مزه کنید اگر خیلی غلیظ بود مقداری شیر اضافه کنید. اگر هم به اندازه کافی شیرین نبود کمی شکر اضافه کنید. اسموتی سبزیجات آناناس و آووکادو را داخل لیوان ریخته و با میوه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه اسموتی سبزیجات

  1. از انواع میوه ها و سبزیجات در تهیه این سه نوع اسموتی می توانید استفاده کنید.
  2. اگر شیر بادام نداشتید از شیر کم چرب استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه 3 اسموتی سبزیجات مقوی و مفید برای سم زدایی و لاغری
5 (100%) 4 votes