طرز تهیه اسموتی بلوبری خوشمزه به دو روش با موز و توت فرنگی

طرز تهیه اسموتی بلوبری

 

یکی از انواع اسموتی ها می باشد که از میوه بلوبری یا همان زغال اخته آبی تهیه می شود اما این میوه چیست این میوه برای آمریکا شمالی می باشد و سالهاست برای خواص خوب دارویی آن استفاده می شود اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید کشت بلویری تا قرن بیستم کشف نشده بود و در جنگل ها و مراتع رشد می کرد. اما اسموتی ها همیشه یک میان وعده بسیار سالم هستند که می توانید با انواع میوه ها تهیه کنید و به دلخواه از انواع شیرین کننده ها در تهیه اسموتی استفاده کنید. اما این میوه خوشمزه و خوش طعم طبع سرد و خشکی دارد و از خواص زیادی برخوردار است مانند کاهش سطح کلسترول خون، این میوه به دلیل ویتامین زیادی که دارد از سرطان پیشگیری می کند، بهبود سلامت قلب، کاهش فشارخون، تسکین التهاب از هزاران خواص خوب این میوه است. امروز در پارسی دی اسموتی بلوبری با موز و توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

موز۲ عدد
بلوبری۸ عدد
توت فرنگی۶ عدد
شیر بادام۲ پیمانه
ماست یونانی۱/۲ پیمانه

طرز تهیه اسموتی بلوبری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بلوبری ها خوب بشورید و به همراه موز حلقه شده و توت فرنگی شسته شده داخل یک ظرف بریزید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: میکس کردن

شما می توانید به راحتی با بادام و مقداری آب در خانه شیر بادام تهیه کنید و یا حاضری استفاده کنید در ادامه شیر بادام را به همراه میوه های یخ زده داخل مخلوط کن بریزید.

مرحله سوم: تهیه اسموتی بلوبری

مخلوط کن را روشن کنید تا مواد به خوبی میکس شود سپس در ادامه ماست را افزوده و چند پالس بزنید تا به خوب مخلوط و یکدست شود به همین راحتی اسموتی ما حاضر است نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه اسموتی بلوبری

  1. به دلخواه از کمی عسل برای شیرین تر شدن اسموتی استفاده کنید.
  2. می توانید کمی یخ خرد شده داخل مخلوط کن بریزید تا نوشیدنی خنک داشته باشید.
  3. بجای شیر بادام از هر نوع شیر دلخواه می توانید استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی بلوبری با آووکادو

موز۱ عدد
بلوبری۱ پیمانه
آب۱/۴ پیمانه
جعفری۱ پیمانه
آب پرتقال۱/۲ پیمانه
آووکادو۱/۴ پیمانه

طرز تهیه اسموتی بلوبری رژیمی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بلوبری ها را به همراه موز حلقه شده داخل یک ظرف گذاشته و برای چند ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. آووکادو از وسط به دو نیم کرده و هسته آن را خارج کنید. جعفری را بشورید و کمی خرد کنید.

مرحله دوم: میکس کردن

میوه های یخ زده را به همراه آووکادو خرد شده و جعفری و آب و آب پرتقال داخل مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شود به همین راحتی نوشیدنی بلوبری رژیمی ما آماده شده داخل لیوان ریخته و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بلوبری رژیمی

  1. از میوه دلخواه می توانید به همراه بلوبری استفاده کنید.
  2. از آب میوه دلخواه بجای آب پرتقال استفاده کنید.
  3. می توانید به دلخواه از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید.
  4. اگر دوست دارید نوشیدنی خنکی داشته باشید کمی یخ خرد شده داخل اسموتی بریزید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه