طرز تهیه لوبیا کباب رشتی لذیذ و مجلسی با کباب چنجه و لوبیا چیتی

طرز تهیه لوبیا کباب

 

یک غذای بسیار خوشمزه گیلانی می باشد که در شهر رشت بیشتر تهیه می شود و در واقع ترکیب لوبیا چیتی و چنجه یا کوبیده می باشد. طعم و مزه این غذا فوق العاده می باشد و بیشتر در صبحانه یا عصرانه یا یک شام خوشمزه تهیه می شود. این غذای خوشمزه را نمی توانید در رستوران های گیلان پیدا کنید بلکه باید سراغ قهوه خانه های قدیمی بروید تا این صبحانه خوشمزه را میل کنید اما در کتاب سرزمین مردم و فومنات در خصوص این غذا آمده است لوبیا کباب در قدیم به دلیل ارزانی لوبیا چیتی و تکه های چرب باقی مانده از گوشت جزء صبحانه ارزان قیمت در گیلان به شمار می آمده و می توانید این غذای فوق العاده را به همراه نان تازه و آب نارنج و پیاز میل کنید. اگر دوست دارید غذاهای متفاوت به خصوص خطه گیلان را تجریه کنید این لوبیا کباب را از دست ندهید. امروز در پارسی دی لوبیا کباب با کباب چنجه و لوبیا چیتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لوبیا چیتی۲ پیمانه
سیر۲ عدد
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
آبلیموبه مقدار لازم
گوشت چنجهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه لوبیا کباب با کباب چنجه و لوبیا چیتی

مرحله اول: آماده سازی و پخت لوبیا

ابتدا لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا هم نفخش گرفته شود و هم راحتر پخته شود سپس به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید روی حرارت ملایم تا پخته شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

حالا پیازها را خرد کنید و داخل یک تابه تفت دهید تا کمی سبک شود و به آن کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید وقتی پیازها طلایی شدند نیمی از آن را جدا کنید و کنار بگذارید سپس سیر را پوره کنید و به همراه گوجه فرنگی رنده شده اضافه کنید تفت دادن مواد را تا جایی ادامه دهید تا آب گوجه فرنگی کشیده شود.

مرحله سوم: افزودن رب و سیب زمینی

حالا مواد پیاز و سیر و گوجه تفت خورده را به خوراک لوبیا اضافه کنید و هم بزنید سپس سیب زمینی را آبپز کنید و پوست بگیرید و با پوره کن یا گوشتکوب له کنید و به مواد لوبیا چیتی اضافه کنید حالا در ادامه رب و مابقی پیاز کنار گذاشته را به لوبیا اضافه کنید و صبر کنید تا خوراک کم کم جا افتاده شود در ادامه نمک خوراک را اندازه کنید و به دلخواه کمی آب لیموترش اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه لوبیا کباب گیلانی

حالا گوشت چنجه مزه دار شده با لیموترش و ادویه را کباب کنید می توانید از فر یا به روی سیخ روی زغال یا گاز آن ها را کباب کنید، بعد از اینکه خوراک لوبیا جا افتاده شده و کاملا غلیظ شد داخل کاسه ریخته و به همراه گوشت چنجه کباب شده و نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لوبیا کباب

  1. در کنار این لوبیا کباب خوشمزه پیاز و نارنج فراموش نشود.
  2. اگر چنجه ندارید می توانید از کباب کوبیده است.
  3. به دلخواه از کمی فلفل قرمز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لوبیا کباب رشتی لذیذ و مجلسی با کباب چنجه و لوبیا چیتی
4 (80%) 3 votes