طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی با سویا بسیار خوشمزه و راحت

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا

 

ماکارونی یکی از غذا های بسیار محبوب می باشد می باشد که شما می توانید با لوبیا چیتی یا لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا قرمز به دلخواه خود تهیه کنید در این رسپی سعی شده از سویا استفاده شود که هم پروتئین بالایی دارد و هم می توانید با گوشت نیز این ماکارونی را تهیه کنید. این غذا بسیار مقوی و خوشمزه است زیرا ترکیب کربوهیدرات با لوبیا فوق العاده است و می توانید برای نهار یا شام این غذا را تهیه کنید و به همراه سالاد یا ترشی میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی با لوبیا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
لوبیا چیتی یا بلبلی۱ استکان پخته شده
ماکارونی دلخواهنصف بسته
قارچ۵ عدد
سویا۱ لیوان
رب۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر، آویشنبه مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی لوبیا

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا

ابتدا باید لوبیا را از شب قبل خیس کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود و چندین بار آب مواد را عوض کنید تا راحت تر پخته شود و بعد به همراه کمی آب بگذارید تا مواد پخته شود. سویا را با آب گرم خیس کنید تا نرم شود، می توانید به دلخواه سویا را پوره یا آسیاب کنید تا له شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود و سویا خیس خورده را اضافه کنید و بعد ادویه ها را افزوده و خوب تفت دهید تا بوی ادویه ها گرفته شود سپس قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده و در انتها نوبت اضافه کردن رب است و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و در انتها لوبیا پخته شده را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه ماکارونی با لوبیا

در همین حین باید یک قابلمه پر آب روی گاز قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد ماکارونی را اضافه کنید و از آب پاستا یا ماکارونی داخل مواد میانی مرحله قبل بریزید و هم بزنید و بعد طبق نوشته روی بسته بندی زمان دهید تا ماکارونی نرم شود و بعد آبکش کنید و داخل قابلمه کمی روغن ریخته و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و ماکارونی و مواد میانی را به ترتیب بریزید تا قابلمه پر شود و بعد ماکارونی را برای ۳۰ دقیقه دم بگذارید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ماکارونی با لوبیا

  1. می توانید فلفل دلمه را نیز اضافه کنید.
  2. می توانید از ماکارونی فرمی یا ساده استفاده کنید.
  3. می توانید از گوجه پوره شده بجای رب استفاده کنید.
  4. می توانید به دلخواه کمی سیر رنده شده بجای پودر سیر نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه