طرز تهیه ماکارونی مکزیکی خوشمزه و مقوی بدون گوشت با لوبیا چیتی

طرز تهیه ماکارونی مکزیکی

 

ماکارونی مکزیکی یکی از روش های تهیه یک غذای خوشمزه می باشد که نیازی به گوشت و مرغ ندارد و شما می توانید در عرض ۳۰ الی ۴۰ دقیقه این ماکارونی خوشمزه را تهیه کنید. ماکارونی مکزیکی علاوه بر طعمی که دارد بسیار مقوی است زیرا از لوبیا و سبزیجات برای تهیه این آن استفاده می شود و چون در این غذا از گوشت استفاده نمی شود ولی از لوبیا چیتی که منبع خوبی از پروتئین است استفاده شده است و همان طور که می دانید غذا های مکزیکی کمی تند و تیز است و شما می توانید برحسب ذائقه خود این مقدار را کم و زیاد کنید یا فلفل را حذف کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی مکزیکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ماکارونی۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
کنسرو ذرت شیرین۱ عدد
کنسرو لوبیا چیتی یا لوبیا چیتی پخته۱ لیوانت
فلفل دلمه۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و قرمز، پاپریکا، چیلی و زردچوبهبه مقدار لازم
روغن زیتون یا مایع و آبلیمو و گشنیز خرد شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی مکزیکی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لوبیا چیتی را تهیه کنید برای سهولت می توانید از یک کنسرو لوبیا استفاده کنید تا خیلی راحت تر این غذا را تهیه کنید و دقت کنید که حتما ۲۰ دقیقه کنسرو را بجوشانید. لوبیا را از قبل خیس کنید و چندین بار آب را تعویض کنید و به همراه کمی آب بگذارید تا لوبیا پخته شود. ذرت را نیز می توانید بخارپز کنید یا از کنسرو آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت ماکارونی

یک قابلمه آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید و کمی که جوشید نمک و روغن مایع را به آب در حال جوش اضافه کنید و سپس ماکارونی را اضافه کنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه بجوشد سپس آبکش کنید. شما می توانید طبق نوشته بسته بندی زمان دهید تا ماکارونی نرم شود.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

وقتی ماکارونی در حال جوش می باشد باید در تابه مقداری روغن بریزید و پیاز نگینی شده و سیر رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک و شفاف شود سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز طلایی شود. فلفل دلمه ای نگینی شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه ماکارونی مکزیکی

ذرت و لوبیا چیتی را نیز اضافه و مخلوط کنید و در انتها نمک و ادویه ها را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. حالا باید ماکارونی آبکش شده و مقداری گشنیز خرد شده و کمی آبلیمو به تابه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و به پخت پایان دهید. به همین راحتی ماکارونی شما تهیه شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ماکارونی مکزیکی

  1. ماکارونی را با برش های فلفل چیلی یا فلفل سبز تزیین و به صورت گرم سرو کنید. ‌
  2. برای بخارپز کردن ذرت می توانید آن را داخل یک سبد ریخته و روی قابلمه قرار دهید و داخل قابلمه کمی آب ریخته و درب قابلمه را قرار دهید تا ذرت پخته شود.
  3. می توانید از هر نوع ماکارونی فرمی که می خواهید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه