طرز تهیه کرک بپرس مازندرانی اصل خیلی ساده و خوشمزه و گیاهی

دستور پخت کرک بپرس

طرز تهیه کرک بپرس

 

کرک بپرس یکی از غذا های مازنی بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید این غذا یخوشمزه و گیاهی را به راحتی در خانه تهیه کنید. کرک بپرس به زبانی مازنی یعنی مرغش پریده و یک غذای سنتی و محلی به حساب می آید که در تهیه آن از گوشت و مرغ استفاده نشده است و شما می توانید به راحتی این غذای متفاوت ایرانی را برای شام یا نهار تهیه کنید. شما می توانید کرک بپرس را به همراه ماست و خیار یا نازخاتون و سبزی خوردن میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرک بپرس مازندرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کرک بپرس گیاهی و خوشمزه

  • پیاز ۱ عدد
  • سی ۲ حبه
  • گوجه فرنگی ۶ عدد
  • غوره ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بادمجان ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کرک بپرس خوشمزه و سنتی بدون گوشت و مرغ

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید. داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس داخل کمی روغن سرخ کنید تا پخته و طلایی شود. بادمجان های سرخ شده را کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را پوست بگیرید را و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد کمی روغن اضافه کنید و به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر پوره شده را نیز به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: افزودن پوره گوجه فرنگی

در ادمه گوجه فرنگی ها را بشورید و رنده ریز بزنید و یا می توانید به همراه غذاساز یا گوشتکوب برقی میکس کنید تا پوره شود. حالا پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده شود و بعد نوبت اضافه کردن غوره برای چاشنی این غذا می باشد.

مرحله چهارم: پخت کرک بپرس

در ادامه باید به ازای نفرات تخم مرغ بشکنید ولی اصلا نباید هم بزنید و بگذارید وسط مواد خودش را بگیرد، یا می توانید برای چند دقیقه درب تابه را قرار دهید و در انتها داخل دیس کشیده و بادمجان های سرخ شده دور تا دور بادمجان تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کرک بپرس مازنی خوشمزه با بادمجان و تخم مرغ

  1. می توانید برای تزیین از سیب زمینی سرخ کرده و فلفل دلمه نبر استفاده کنید.
  2. می توانید از کمی رب برای خوشرنگ تر شدن استفاده کنید.
  3. برای چاشنی می توانید از آلوچه یا آلو ترش یا آب غوره  نیز استفاده کنید.
  4. از بادمجان های کشیده و قلمی استفاده کنید تا تخم کمتر داشته باشد.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه