طرز تهیه حلوا جوش مازندرانی خیلی راحت و خوشمزه مناسب زمستان

طرز تهیه حلوا جوش

 

حلوا جوش یکی از حلوا های بسیار خوشمزه می باشد که خیلی راحت تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و همانند فرنی است و گزینه بسیار خوبی برای عصرانه مخصوصا در هوای سرد زمستان می باشد که بسیار دلچسب است. تهیه حلوا در هر منطقه ای متفاوت است این حلوا برای شهر مازندران است و بیشتر در این منطقه تهیه می شود و بافتی مانند کاچی و فرنی دارد و مانند حلوا های دیگر انسجام ندارد و باید داخل یک کاسه بریزید و به همراه دارچین یا کنجد و پسته تزیین کنید. شیرینی این حلوا به شما بستگی دارد و می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا جوش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا جوش مازندرانی

  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد گندم ۱ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • آب ۱/۴ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه حلوا جوش خوشمزه و مقوی مناسب زمستان

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا باید آرد را الک کنید و داخل تابه بریزید و برای ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود، دقت کنید آرد نباید تغییر رنگ دهد و بعد آرد را الک کنید از تابه خارج کنید و اجازه دهید کمی از داغی بیفتد.

مرحله دوم: تهیه شربت

برای تهیه شربت باید آب و شکر و زعفران را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا شکر ذوب شود. آرد الک شده را روی شربت بریزید و حالا باید مواد را هم بزنید تا کم کم گلوله های آرد باز شود و کم کم شروع به غلیظ شدن کند. باید حرارت ملایم باشد تا بوی خامی مواد گرفته شود.

مرحله سوم: تهیه حلوا جوش

در ادامه باید گلاب و وانیل و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا دوباره مواد غلیظ شود. در انتها می توانید به دلخواه کمی گردو خرد شده را نیز اضافه کنید. حلوا جوش شما حاضر شده است به همین راحتی داخل کاسه بریزید و به دلخواه با کنجد و پسته حلالی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی دستور پخت حلوا جوشی خوشمزه و سالم به روش اصلی

  1. می توانید از روغن محلی یا جامد در انتها اضافه کنید.
  2. می توانید بجای آرد سفید از آرد سبوس دار استفاده کنید تا حلوا جوش خوشمزه تری داشته باشید ولی دقت کنید اگر از آرد سبوس دار استفاده می کنید رنگ حلوا جوشی تیره تر می شود ولی آرد سفید رنگ روشن تری دارد.پ
  3. می توانید برای خوشمزه تر شدن حلوا جوشی از کمی زنجبیل یا دارچین نیز استفاده کنید.
  4. این حلوا جوشی خیلی خوشمزه است و می توانید به عنوان یک دسر گرم یا سرد میل کنید و همانند شل زرد بعد از خنک شدن خودش را می گیرد.
  5. اگر دوست دارید حلوا شما کمی غلیظ تر باشد می توانید از ۱ ق چای خوری نشاسته ذرت استفاده کنید.
  6. با این مزان مواد حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد که حلوا جوشی شما حاضر شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه