طرز تهیه نان موزی خوشمزه و رژیمی با گردو و دارچین با فر و بدون فر

نان موزی

 

یک نان آمریکایی می باشد که بیشتر در وعده صبحانه تهیه می شود. نان موزی ابتدا در سال ۱۹۳۰ کشف شد و در سال ۱۹۵۰ مورد استقبال بیشتری در آمریکا قرار گرفت. موز در دهه ۱۸۷۰ در آمریکا کشف شد. برخی از مورخان آشپزی بر این باورند زنان خانه دار موزهای رسیده را بیرون نمی ریختند و با آن نان موزی تهیه می کردند تا از هدر رفتن آن جلوگیری کنند. در واقع نان موزی نوعی کیک است، اما بافت آن با کیک متفاوت است و  شبیه نان است. نان موزی به خاطر موادی که داخل آن استفاده می شود خیلی باب میل ایرانی ها می باشد. بافت و مزه این نان فوق العاده خوشمزه می باشد. بهتر است در قالب لوف یا مستطیل تهیه شود ولی می توانید داخل قابلمه و بدون فر نیز تهیه کنید. اگر دوست دارید یک نان موزی خوشمزه را داشته باشید، حتما مواد را اندازه کنید. امروز در پارسی دی  طرز تهیه نان موزی خوشمزه رژیمی با گردو و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد قنادی و شیرینی پزی۲۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
موز له شده۳۷۵ گرم حدود ۴ عدد
شکر۳/۴ پیمانه معادل ۱۵۰ گرم
کره۱۱۵ گرم
گردو خرد شده۱۲۰ گرم
ماست چکیده۱/۳ پیمانه معادل ۸۰ گرم
دارچین۱ ق چای خوری
نمکنوک ق چای خوری
بیکنیگ پودر۱ ق چای خوری
جوش شیرین۱/۴ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه نان موزی با گردو و دارچین با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد نان موزی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود. کف یک قالب لوف ۲۳ سانتی را کاغذ روغنی انداخته و کمی چرب کنید. موزها را با چنگال له کنید. می توانید برای روی نان موزی یک موز درسته را کنار بگذارید. گردوها را نیز به اندازه دلخواه خرد کنید. همه مواد نان موزی را در دمای محیط گذاشته تا هم دمای محیط شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین را ریخته و مخلوط کنید.سپس سه بار الک کنید و به آن دارچین و نمک را اضافه کنید و هم بزنید. داخل کاسه ی همزن کره نرم شده را به همراه شکر ریخته و با دور تند همزن خوب بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود. در حین هم زدن حتما دور گیری کنید تا تمام کره حسابی مخلوط شود.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. در انتها موز له شده و ماست را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. سپس مخلوط آرد را طی دو مرحله به مواد تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید. در انتها گردو ها را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت نان موزی بدون فر

برای پخت نان موزی بدون فر، یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. سپس مایه نان موزی را داخل قابلمه ریخته و روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و به مدت ۶۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

مرحله پنجم: پخت نان موزی با فر

برای پخت نان موزی با فر، باید مایه کیک را داخل قالب لوف که از قبل کاغذ روغنی انداخته اید بریزید و سطح روی نان را صاف کنید. به دلخواه می توانید یک موز را از وسط به دو نیم کرده و روی نان قرار دهید. سپس قالب را  به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا نان پخته شود. در انتهای پخت می توانید گریل را روشن کنید تا سطح نان موزی هم طلایی شود سپس از فر بیرون بیاورید و کمی که خنک شد آن را از قالب جدا کنید و با چاقو اره ای تیز برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان موزی رژیمی

  1. برای اینکه گردو ها به ته قالب نروند آنها را با آرد مخلوط کنید.
  2. اصلا جوش شیرین یا بیکنیگ پودر را حذف نکنید. زیرا برای رسیدن به پف مورد نظر بودن هر دو لازم است.
  3. اگر دوست دارید نان موزی تیره تری داشته باشید، از شکر قهوه ای استفاده کنید.
  4. نان موزی را می توانید تا ۴ روز داخل یخچال نگهداری کنید.
  5. زمان پخت به فر شما بستگی دارد، بعد از گذشت ۴۰ دقیقه نان موزی را چک کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه