طرز تهیه نخود تفت داده شده با ادویه جات

نخود تفت داده شده با ادویه جات

این غذا طعم بسیار خوبی دارد. شما می‌توانید از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. شما می توانید به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی از این نخود برشته ها استفاده کنید و یک غذای سالم و ساده در خانه به راحتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نخود تفت داده با ادویه ها را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نخود پخته شدهچهار پیمانه
روغن زیتونچهار قاشق غذاخوری
پاپریکادو قاشق چایخوری
زیرهدو قاشق چایخوری
پودر سیریک دوم قاشق چایخوری
پودر گرام ماسالایک قاشق چایخوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه نخود تفت داده با ادویه جات

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید نخود ها را از شب قبل خیس کنیدو چندین بار آب نخود را تعویض کنید و بگذارید تا با کمی آب پخته و نرم شود و بعد آب نخود ها را بگیرید و آبکش کنید

مرحله دوم: تست کردن نخود

فر را از قبل با دمای ۲۰۰ یا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. نخود را در یک ظرف مناسب بریزید. روی آن یک قاشق غذاخوری روغن و نمک بریزید و خوب ترکیب کنید. اجازه دهید این مواد به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در فر بپزند.

مرحله سوم: تهیه نخود تفت داده

هر ۱۵ دقیقه یک بار آن را در بیاورید و هم بزنید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، حرارت را به ۱۷۵ درجه کاهش دهید. بعد از ۳۵ الی ۴۰ دقیقه، آن را از فر خارج کنید و سایر ادویه‌ها و باقی مانده روغن را روی آن بریزید. آن را خوب ترکیب کنید و به مدت ۳ الی ۴ دقیقه بپزید، اجازه دهید این مواد خوب خنک شود و سپس آن را در یک ظرف مناسب و بدون هوا بریزید. نخودهای ترد و خوشمزه آماده شده به مدت یک هفته تازه باقی خواهند ماند.

از
13
دیدگاه