طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی سبز و قرمز ساده و عالی در خانه

طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی

 

یکی از انواع ترشی ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و همان طور که مشخص است با گوجه گیلاسی تهیه می شود و شما می توانید در بیشتر فصل ها این ترشی خوشمزه را داشته باشید. اما چرا گوجه گیلاسی محبوب است؟ در گذشته گوجه های بزرگ به دلیل اینکه زود فاسد می شدند دو تا از دانشمندان تصمیم گرفتند از لحاط ژنتیکی روی ساختار آنها کمی تغییر ایجاد کنند و نتیجه این تغییر و تحقیق شد گوجه های گیلاسی و چون اندازه گیلاس بود به این اسم مشهور شد، گوجه گیلاسی بیشتر به رنگ قرمز می باشد ولی در رنگ های زرد و سبز نیز دیده شده که آنها نیز طعمی دلنشین و خوشمزه دارند، اما گوجه گیلاسی ارزش غذایی بالاتر از گوجه فرنگی دارد و به دلیل ظاهر آن می توانید در تهیه انواع غذاها و سالادها از آن استفاده کنید. از مهم ترین خواص گوجه گیلاسی می توان به داشتن آنتی اکسیدان بالا اشاره کرده و دشمن سرطان می باشد زیرا حاوی لیکوپن می باشد و برای تقویت استخوان ها نیز بسیار مناسب است شما می توانید هم از گوچه گیلاسی قرمز و هم کال برای تهیه این ترشی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی سبز و قرمز را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم

گوجه گیلاسی۳ کیلوگرم
سبزی معطر (شوید، ریحون، مرزه، ریحان)۱ کیلوگرم
سیر۱ بوته
فلفل سبز تند۶ عدد
سرکهبه مقدار لازم
نمک دریابه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی سبز و قرمز

مرحله اول: آماده سازی گوجه گیلاسی

گوجه گیلاسی ها را ابتدا داخل لگن ریخته و خوب بشورید و اگر برگ سبز دارند بگیرید و با خلال دندان چند تا سوراخ روی گوجه ها ایجاد کنید تا بعد از رسیدن ترشی داخل آنها آب جمع نشود شما به دلخواه می توانید از گوجه های نارس نیز استفاده کنید و یا می توانید لا به لا از گوجه قرمز و نارس استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی

سیرها را پوست بگیرید و خرد کنید می توانید چند عدد سیر را ورقه یا درسته داخل شیشه قرار دهید و چند عدد را رنده بزنید تا عطر سیر داخل ترشی احساس شود سبزی های معطر را بشورید و به دلخواه کمی خرد کنید. فلفل ها را شسته و خرد کنید و بگذارید روی پارچه تا خشک شوند.

مرحله سوم: آماده سازی سرکه

چاشنی این ترشی فقط سرکه است شما می توانید از سرکه خانگی یا سفید یا قرمز استفاده کنید سرکه مورد نظر را داخل قابلمه ریخته و بجوشانید و کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه ترشی گوجه گیلاسی

داخل شیشه های تمیز کمی سبز معطر پخته ریخته و بعد چند عدد گوجه و سیر و فلفل و سبزی و نمک دریا قرار دهید و به همین ترتیب لایه ها را تکرار کنید و در انتها روی ترشی سرکه خنک شده را بریزید و درب آن را خوب ببندید سپس داخل یخچال قرار دهید و بعد ۱ الی ۲ هفته ترشی گوجه گیلاسی ما آماده شده است نوش جان.

فوت و فن های دستور ترشی گوجه گیلاسی ساده

  1. می توانید از سرکه سیب نیز استفاده کنید تا تندی کمتری داشته باشد.
  2. گوجه ها بعد از شستن باید کاملا خشک باشند.
  3. از نمک معمولی می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه