ترشی انار و کلم بنفش با لبو فوق العاده خوشمزه و خوشرنگ و مجلسی با سرکه

دستور تهیه ترشی انار و کلم بنفش

ترشی انار و کلم بنفش

 

ترشی انار و کلم بنفش یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و محبوب بین ایرانی های می باشد که در فصل پاییز و زمستان همزمان با رسیدن انار و لبو تهیه می شود. در این ترشی از سه ماده استفاده می شود یعنی لبو، کلم بنفش، انار که ترکیب این سه ماده بسیار هیجان انگیز و خوشمزه می شود و باعث خوشرنگ شدن ترشی می شود. شما می توانید این ترشی را در ابتدای پاییز تهیه و در یخچال نگهداری کنید زیرا ماندگاری بسیار خوبی دارد. میزان انار را می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید و بهتر است از انار های خیلی ترش استفاده نکنید تا طعم ملسی ترشی شما داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی انار و کلم بنفش و لبو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی انار و کلم بنفش

  • لبو ۵ عدد
  • انار ۶ عدد
  • کلم بنفش ۱ عدد کوچک
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • سرکه به مقدار لازم
  • آب لبو به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی انار و کلم بنفش خوشرنگ و مجلسی با طعم ملس

مرحله اول: آماده سازی لبو

ابتدا باید لبو ها را بشورید و پوست بگیرید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید و به همراه کمی آب نیم پز کنید. نباید بگذارید تا کاملا لبو پخته و نرم شود و کمی سفت بماند تا ترشی ترد و خوشمزه ای داشته باشد. آب لبو را صاف کنید و صبر کنید تا لبو سرد شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد ترشی

در ادامه باید لبو سرد شده را به صورت خلالی ریز خرد کنید. کلم بنفش را بشورید و به صورت خلالی نازک خرد کنید. انار را از وسط به دو نیم کنید و دان کنید و رگ های سفید انار را جدا کنید. می توانید کلم را یک بار بلانچ کنید تا کمی نرم شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

سرکه را بجوشانید و کمی از آب لبو را به همراه شکر و نمک اضافه کنید و هم بزنید. برای ۱۰ دقیقه این مواد باید باهم بجوشند. دقت کنید اگر از سرکه سنتی و غلیظ استفاده می کنید باید نصف با آب مخلوط کنید و اگر سرکه کارخانه ای دارد به نسبت دو قسمت سرکه و ۱ قسمت آب لبو اندازه گیری کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی انار و کلم قرمز

حالا باید کلم بنفش و لبو و انار ار به صورت لایه ای داخل یک شیشه تمیز بریزید و سرکه ولرم شده را روی آن بریزید و درب شیشه را محکم کنید و یک شبانه روز در دمای محیط قرار دهید تا کلم ها نرم شود و بعد به یخچال منتقل کنید و بعد از ۱ هفته ترشی آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی انار و کلم بنفش با لبو و سرکه

  1. این ترشی طعم ملسی دارد و اگر دوست دارید کمی ترش باشد مقدار شکر را کم کنید.
  2. از شیشه های درب فلزی استفاده کنید و اگر ندارید حتما یک نایلون روی شیشه قرار دهید و بعد درب آن را ببندید.
  3. حدودی برای مقدار ۲ لیتر سرکه و آب نیاز دارید.

همچنین ببینید 

ترشی انار و کلم بنفش با لبو فوق العاده خوشمزه و خوشرنگ و مجلسی با سرکه
4.2 (83.33%) 6 votes