طرز تهیه کیک پسته و هل ساده و خوشمزه و مجلسی با کره

طرز تهیه کیک پسته

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که همان طور که مشخص است از پسته برای تهیه این کیک خوشمزه و خوش رنگ استفاده می شود شما می توانید کیک پسته را داخل قالب میانی تهی یا لوف تهیه کنید و به دلخواه با انواع کرم ها و خامه آن را تزئین کنید و برای پذیرایی استفاده کنید. برای تهیه این کیک از کره استفاده شده که شما اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از مارگارین استفاده کنید. به یاد داشته باشید برای تهیه کیک ها حتما از آرد شیرینی پزی استفاده کنید تا رنگ کیک شما روشن بماند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک پسته و هل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۵ عدد
کره۱۲۵ گرم
آرد۲۵۰ گرم
شکر۲۲۰ گرم
پودر پسته۸۰ گرم
شیر۸۰ میلی لیتر
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
پودر هل۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک پسته و هل با کره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید تمام مواد کیک را داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند قبل از مخلوط کردن آرد ۲ ق غذا خوری از آن بردارید و با پودر پسته ترکیب کنید و جدا بگذارید  سپس آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود و در ادامه فر را روشن کنید تا با دمای ۱۸۰ درجه گرم شود.

مرحله دوم: جدا سازی زرده و سفیده

در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ ها را به دقت جدا کنید حالا سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا خامه ای و فرم گرفته شود باید کاملا به مرحله سافت پیک برسد سپس سفیده را داخل یخچال قرار دهید تا خنک باقی بماند.

مرحله سوم: هم زدن کره

کره نرم شده در دمای محیط را به همراه شکر مخلوط کنید با همزن برقی بزنید تا کمی کره روشن شود سپس دانه دانه زرده ها را اضافه کنید و با افزودن هر کدام از زرده ها باید ۱ دقیقه مواد را هم بزنید سپس در ادامه نیمی از مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه مایه کیک پسته

در ادامه نیمی از شیر را نیز اضافه کنید و هم بزنید سپس مابقی آرد و شیر را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس پودر پسته با آرد مخلوط شده را به همراه پودر هل تازه اضافه کنید و هم بزنید حالا سفیده ها را به مواد اضافه کرده و با لیسک هم بزنید نباید پف مواد گرفته شود.

مرحله پنجم: پخت کیک پسته

مواد را باید به آرامی در یک جهت هم بزنید تا یکدست شود سپس قالب مورد نظر را چرب کنید و یا از روغن جدا کننده یا ارده استفاده کنید مواد کیک را داخل قالب ریخته و سطح آن را صاف کنید و داخل فر گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه اجازه دهید تا پخت شود نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک پسته

  1. دلیل افزودن آرد به پودر پسته این است که پسته ها ته نشین نشوند.
  2. به دلخواه برای سبز شدن بیشتر کیک از کمی رنگ خوراکی سبز می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید مقداری پسته خرد شده به همراه پودر آن استفاده کنید.
  4. حتما کیک های کره ای را قبل از خارج کردن از فر با خلال دندان از مرکز آن تست کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه

  • Silvia ۱ سال پیش

    با سلام خدمت شما لطفا میفرمایید میتون در این کیک گلاب هم اضافه کنم و اگر میتونم چه مقدار پیشاپیش سال نو مبارک

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      برای عطر بیشتر می توانید کمی از شیر کم کنید و گلاب اضافه کنید سال نوی شمام پیشاپیش مبارک دوست عزیزم

      پاسخ
  • Silvia ۱ سال پیش

    با سلام و تبریک سال نو من این کیک را درست کردم فوق‌العاده کیک نرم و خوشمزه بود دستتون درد نکنه خیلی خوشحالم که سایت شما را پیدا کردم و سپاسگزارم که جواب سوالات را می‌دید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام دوست عزیز سال نو مبارک نوش جان

      پاسخ
  • Silvia ۱۰ ماه پیش

    سلام مونا خانم امیدوارم حالتون خوب باشه من قبلا این کیک را درست کردم فوق‌العاده بود یعنی هر چه از دستورات شما درست کردم عالی بوده دستتون درد نکنه فقط سوالم این بود میتونم به جای کره روغن مایع استفاده کنم؟؟ و به چه میزان؟؟؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱۰ ماه پیش

      سلام دوستتتت عزیز ❤❤ خیلی ممنون که وقت می زارید پست رو می خونید و تهیه می کنید نه بهتر است استفاده نکنید زیرا کیک های کره ای با طعم کره محسوس است می توانید برای مقرون به صرفه بودن از مارگارین استفاده کنید

      پاسخ