طرز تهیه کوکی سیب و دارچین با عطر طعم بی نظیر و راحت در فر و تابه دو طرفه

دستور پخت کوکی سیب و دارچین

طرز تهیه کوکی سیب و دارچین

 

کوکی سیب و دارچین یکی از کوکی های بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید این کوکی را به همراه یک چای داغ برای عصرانه یا مهمانی ها تهیه کنید. ترکیب هیجان انگیز سیب و دارچین همیشه لذت بخش بوه و طعم کره در این کوکی محسوس است. شما می توانید این کوکی خوشمزه را با فر و بدون فر تهیه کنید و برای تهیه بدون فر می توانید تا تبابه دو طرفه استفاده کنید همچنین می توانید از هر نوع سیبی که دوست دارید برای تهیه این کوکی استفاده کنید و دقت کنید برای پخت در فر حرارت ها باهم متفاوت است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی سیب و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی سیب و دارچین

  • آرد ۲ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • کره ذوب شده ۱/۲ پیمانه
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • سیب ۲ عدد

طرز تهیه کوکی سیب و دارچین خوشمزه و نرم با طعم کره

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا دو عدد سیب را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس داخل یک کاسه بریزید و دارچین و کمی آبلیمو اضافه کنید و هم بزنید. افزودن آبلیمو باعث می شود سیب اکسید و سیاه نشود. آرد را به همراه بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن

در ادامه باید تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و به همراه وانیل و شکر خوب هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه باید کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید. طی دو مرحله مخلوط آرد تهیه شده را به مواد اضافه کنید و با افزودن آرد با همزن دور کند هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکی سیب و دارچین

خمیر کوکی آماده شده است و حالا نوبت اضافه کردن سیب خرد شده می باشد. با کمک لیسک مواد را خوب هم بزنید تا سیب و خمیر کاملا یکدست و به خورد هم برود. مواد کوکی تهیه شده است و باید سینی فر را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کوکی سیب و دارچین

در ادامه باید از مواد کوکی به اندازه گردو بردارید و در دست گرد کنید و داخل سینی فر قرار دهید و به دلخواه می توانید کمی پرک بادام روی آن قرار دهید و حتما با فاصله ۴ سانت از هم قرار دهید زیرا کوکی بعد از پخت پهن می شود. سینی را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید تا کوکی پخته شود و بعد از سرد شدن از روی سینی جدا کنید و می توانید برای پخت بدون فر داخل تابه چیده و واشر تابه را خارج کنید برای ۳۵ دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی سیب و دارچین با عطر و طعم بی نظیر

  1. در انتها می توانید گریل را روشن کنید تا روی کوکی ها طلایی شود.
  2. حرارت فر ها ممکن است متفاوت باشد و بعد از ۲۰ دقیقه با کمک خلال دندان چک کنید.
  3. سینی را در طبقه وسط قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه