طرز تهیه رولت هندوانه ای ساده مخصوص شب یلدا با فر و بدون فر

طرز تهیه رولت هندوانه ای

 

یکی از رولت های مخصوص شب یلدا می باشد که می توانید به سادگی در منزل این رولت زیبا و جذاب و در عین حال خوشمزه را تهیه کنید و در بلندترین شب سال در کنار خانواده دور هم باشید اما رولت هندوانه ای هم داخل فر و هم بدون فر تهیه می شود. برای تهیه بدون فر باید از ماهیتابه دو طرفه استفاده کرد شما می توانید به دو روش این رولت را تهیه کنید روش اول مواد رولت را دو قسمت کنید و یکی را سبز و دیگری را قرمز کنید و یا کل مواد را سبز کنید و خامه قنادی که در بین آن می خواهید قرار دهید را قرمز یا صورتی کنید و با شکلات چیپسی آن را تزئین کنید. امروز در پارسی دی رولت هندوانه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
آرد۱ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
آبجوش۳ ق سوپ خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه رولت هندوانه ای با فر و بدون فر

مرحله اول: جداسازی زرده و سفیده

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده تخم مرغ را به همراه ۲ ق غذا خوری از شکر گفته شده بزنید تا کم کم کف کند سپس به همزدن ادامه دهید تا خامه ای شکل شود و زمانی که ظرف را برعکس کنید نریزد سفیده را داخل یخچال قرار دهید تا خنک بماند.

مرحله دوم: هم زدن زرده

حالا زرده ها را به همراه وانیل و مابقی شکر مانده هم بزنید تا زرده ها از لختگی خارج شوند و کشدار شوند سپس در همین حین آبجوش را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا زرده بسته نشود و مواد از حالت روان بودن خارج شود.

مرحله سوم: تهیه مایه رولت هندوانه ای

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس به مواد زرده اضافه کنید و هم بزنید از همزن دستی یا برقی می توانید کمک بگیرید در انتها سفیده را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند سپس یک کاسه کوچک از مواد بردارید و بقیه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی رنگ قرمز و به دیگری رنگ سبز بزنید.

مرحله چهارم: تهیه رولت هندوانه ای

حالا کف یک سینی ۳۰*۴۰ را چرب و کاغذ روغنی انداخته به طوری که کاغذ کمی لبه داشته باشد تا هنگام خارج کردن رولت، مانند دسته به شما کمک کند حالا هر دو رنگ را یک طرف سینی بریزید و پیاله کوچکی را که ابتدا برداشتید با رنگ سبز خوراکی پر رنگ تر بزنید تا روی قسمت های سبز رولت طرح ایجاد کنید مانند تصویر رولت را ریخته و با پالت صاف کنید و روی آن طرح بزنید و یا می توانید مانند تصویر سمت راست همه مواد را سبز کنید و خامه را رنگی بزنید:

مرحله پنجم: پخت رولت هندوانه ای

برای پخت رولت اگر فر شما فن دار نیست باید ۸ دقیقه در دمای ۲۳۰ درجه با حرارت از کف قرار دهید سپس در انتها ۲ دقیقه گریل را روشن کنید تا پخته شود و یا داخل یک ماهیتابه کاغذ روغنی انداخته و روی شعله پخش کن قرار دهید تا پخته شود بعد از پخت با کمک کاغذ روغنی رولت را خارج و روی یک پارچه تمیز قرار دهید و به آرامی کاغذ را جدا کنید و با پارچه رول کنید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس مجدد رولت را باز کرده و خامه قنادی بزنید و برای چند ساعتی در یخچال بگذارید و موقع سرو شکلات چیپسی روی آن قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رولت هندوانه ای مخصوص شب یلدا

  1. رولت باید در دمای بالا و کمترین زمان پخته شود.
  2. رولت مانند کیک زیاد حساس نیست که پف مواد از بین برود زیرا پف زیادی برای رولت نیاز نیست پس برای مخلوط کردن می توانید از همزن استفاده کنید.
  3. از رنگ خوراکی ژله ای استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رولت هندوانه ای ساده مخصوص شب یلدا با فر و بدون فر
4.8 (96.67%) 6 votes