طرز تهیه دسر به پخته ترکی ساده و خوشمزه با شکر و دارچین

طرز تهیه دسر به

 

یکی از جذاب ترین دسرها می باشد که اصالتا این دسر برای کشور ترکیه می باشد شما می توانید همزمان با رسیدن به این دسر خوشمزه و بسیار ساده را تهیه کنید این دسر فوق العاده راحت می باشد و با چند قلم مواد می توانید آن را تهیه کنید برای سرو کردن آن می توانید از یک اسکوپ بستنی وانیلی استفاده کنید و یا با کمی پودر پسته و یا گردو تزئین کنید و یک دسر فوق العاده پاییزی تهیه کنید و برای مهمانی یا حتی شب یلدا نیز آماده کنید. اما میوه به که معروف به سیب طلایی می باشد و برای درمان بیشتری بیماری ها مفید است و خواص ضد التهابی دارد و همچنین کالری بسیاری کمی نسبت به سایر میوه ها دارد شما می توانید با خوردن میوه به می توانید زخم معده خود را درمان کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر به پخته با شکر و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

به۲ عدد
شکر۴ ق غذا خوری
چوب دارچین۲ عدد
آب۱/۲ پیمانه
هل۲ عدد
آب لیموترش۱ ق غذا خوری
گردو، پودر پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر به ترکی با شکر و دارچین

مرحله اول: آماده سازی به

ابتدا آب را داخل یک کاسه گود بریزید و آبلیمو تازه را به آن اضافه کنید و کنار بگذارید در ادامه به ها را با پوست کن پوست کنید و با چاقو از وسط به دو نیم کنید و با کمک قاشق هسته های وسط به را خالی کنید و داخل مخلوط آب و آبلیمو قرار دهید تا سیاه نشود.

مرحله دوم: افزودن چوب دارچین و هل

حالا داخل یک قابلمه مسی یا هر قابلمه دیگر به ها را بچینید و شکر را روی به ها بریزید و چوب دارچین و هل را اضافه کنید و مقداری آب روی به ریخته و برای اینکه عطر و مزه بهتری داشته باشه مقداری از پوست به را به همراه دانه های به داخل قابلمه بریزید.

مرحله سوم: پخت دسر به

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا به با حرارت ملایم پخته و به ها خوش رنگ و غلیظ شوند سپس داخل بشقاب سرو قرار دهید و با بستنی و گردو پودر پسته تزئین کنید و سرو کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر به

  1. برای هر به باید ۲ ق غذا خوری شکر در نظر بگیرید بنا به ذائقه خود و شیرینی میوه به آن را تغییر دهید.
  2. می توانید به دلخواه این دسر را داخل فر نیز قرار دهید بدین صورت که در دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید.
  3. آبلیمو باعث خوش رنگ شدن به می شود.
  4. افزودن دانه هل دلخواه است و قابل حذف است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه