طرز تهیه سه دمنوش نعناع خشک با لیمو و زنجبیل و نعناع فلفلی

طرز تهیه دمنوش نعناع

 

یکی از مفیدترین دمنوش ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید در روزهای سرد زمستان و پاییز تهیه کنید اما نعنا گیاهی است با طبع گرم و خشک که خاصیت های فوق العاده ای دارد البته نعنا هم انواع و اقسام مختلفی دارد و در صعنت دارویی گرفته تا آشپزی و دمنوش ها قابل استفاده است و ارزش غذایی فوق العاده ای در کنار خوشبو بودن آن دارد و دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان است و از قرن های گذشته در صنعت پزشکی از این گیاه استفاده می شده اما نعنا برای کاهش وزن فوق العاده مفید است زیرا آنزیم ها را تحریک می کند و چربی مصرف شده را به انرژی تبدیل می کند و اما نعنا برای گاز معده و کسانی که مشکل سوء هاضمه دارند نیز بسیار مفید است اما نعنا اثر خوبی روی سرماخوردگی دارد و سبب رفع گلودرد می شود و به درمان حالت تهوع کمک می کند اما یک نوع نعنا دیگر داریم که امروزه در دمنوش ها بسیار استفاده می شود به اسم نعنا فلفلی و بسیار خوش عطر و بو می باشد و برگ های آن هم به صورت خشک و یا تازه در بازار موجود است که این نعنا نیز خواص خودش را دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سه نوع دمنوش نعناع خشک با لیمو و زنجبیل و نعناع فلفلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نعنا خشک۱ ق غذا خوری
پودر زنجبیل۱/۲ ق چای خوری
نبات یا عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش نعناع با زنجبیل

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا نعنا خشک را داخل قوری ریخته شما می توانید از نعنای تازه هم استفاده کنید و ساقه نعنا را نیز داخل قوری خرد کنید و بریزید سپس کمی پودر زنجبیل و آبجوش اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید.

مرحله دوم: تهیه دمنوش نعناع

حالا با کمک یک صافی دمنوش تهیه شده را داخل لیوان ریخته و با عسل یا نبات میل کنید می توانید از برگ استویا نیز برای شیرین شدن آن استفاده کنید که باید به همراه نعنا داخل قوری بریزید.

طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی

طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی

مواد لازم برای دمنوش نعنا فلفلی با چای سبز

نعنا فلفلی خشک۱/۲ غذا خوری یا ۵ عدد تازه
چای سبز۱ ق غذا خوری
آب جوش۱ ق غذا خوری
نباتبه مقدار لازم

طرز تهیه طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا برای تهیه این دمنوش می توانید از فرنچ پرس یا قوری یا لیوان دمنوش ساز استفاده کنید این دمنوش فوق العاده مفید است پس برای شروع نعنا فلفلی را به همراه چای سبز و آب جوش داخل قوری یا لیوان بریزید.

مرحله دوم: تهیه دمنوش فلفلی

حالا برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا دمنوش دم بکشد سپس داخل لیوان ریخته و به همراه نبات میل کنید این دمنوش برای آرامش اعصاب و راحت خوابیدن مفید است.

طرز تهیه دمنوش نعناع و لیمو

طرز تهیه دمنوش نعناع و لیمو

مواد لازم برای تهیه دمنوش نعناع و لیمو

نعناع تازه۱۰ برگ یا نعنا خشک ۱ ق غذا خوری
لیموترش تازه۱ عدد
نباتبه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش نعناع و لیمو

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

برای این دمنوش می توانید از نعنا تازه یا خشک شده به دلخواه استفاده کنید نعناها را داخل قوری یا لیوان دمنوش ریخته و آب لیموترش را بگیرید و اضافه کنید. به دلخواه می توانید چند اسلایس لیمو خشک یا تازه نیز بریزید سپس آب جوش را روی مواد بریزید.

مرحله دوم: تهیه دمنوش نعناع و لیمو

در ادامه برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا دمنوش دم بکشد سپس داخل لیوان ریخته و با نبات میل کنید و یا می توانید کمی که از حرارت افتاد از عسل برای شیرین شدن آن استفاده کنید. نوش جان

فوت و فنهای دستور پخت دمنوش نعناع و لیمو

  1. در هر کدام از دستورها می توانید از انواع شیرین کننده استفاده کنید و یا بدون شیرین کردن سرو کنید.
  2. مقدار نعنا را می توانید تغییر دهید.
  3. از نعنا خشک یا تازه می توانید استفاده کنید.
  4. به دلخواه به هر کدام می توانید چوب دارچین یا زنجبیل اضافه کنید.
  5. می توانید دمنوش نعنا را با پونه نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه