طرز تهیه ترشی گوجه و بادمجان خانگی مجلسی و خوشمزه با هویج و سرکه

دستور تهیه ترشی گوجه و بادمجان

طرز تهیه ترشی گوجه و بادمجان

 

ترشی گوجه و بادمجان یکی از ترشی های بسیار خوشمزه در خانه می باشد که شما می توانید با چند قلم مواد یک ترشی بی نظیر و جدید تهیه کنید. طعم این ترشی بسیار خوب است و در کنار بیشتر غذا های ایرانی مثل پلو ها و دمپختک ها گزینه عالی می باشد. در تهیه این ترشی از سرکه سفید استفاده شده است که شما می توانید از سرکه قرمز یا سرکه خانگی استفاده کنید و فقط در نظر داشته باشید تفاوت استفاده از سرکه ها در میزان تند و تیزی آن می باشد و سرکه سفید تیز تر است و برای این ترشی مناسب تر می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی گوجه و بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی گوجه و بادمجان

  • بادمجان ۱ کیلوگرم
  • گوجه ۶ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • سیر ۱ بوته
  • فلفل تند ۲ عدد
  • نعنا خشک ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، گلپر، تخم گشنیز، فلفل قرمز، سیاه دانه به مقدار لازم
  • سرکه سفید به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی گوجه و بادمجان خوشمزه و مجلسی با هویج و سرکه

مرحله اول: خرد کردن مواد

ابتدا باید همه مواد را بشورید و روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا مواد ترشی خشک شود. بادمجان ها را از وسط نصف کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید. هویج ها را پوست بگیرید و سر و ته هویج را بزنید و از وسط نصف کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید. سیر ها را پوست بگیرید و حبه کنید و خرد کنید. فلفل را نیز حلقه ای خرد کنید. گوجه ها را خرد کنید و داخل یک میکسر یا با کمک گوشتکوب برقی پوره کنید و اگر وسیله برقی نداشتید می توانید مواد را رنده کنید.

مرحله دوم: پخت مواد

یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید و حدود ۱/۴ حجم قابلمه سرکه بریزید و بعد از گرم شدن آن ۱ ق غذا خوری نمک اضافه کنید و بعد هویج و بادمجان را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی بادمجان ها نرم شوند. حالا مواد را از صافی رد کنید و بادمجان و هویج پخته شده را داخل یک کاسه بریزید.

مرحله سوم: تهیه ترشی گوجه و بادمجان

وقتی بادمجان و هویج سرد شدند باید پوره گوجه فرنگی و سیر و فلفل خرد شده و نعنا و ادویه های گفته شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید و در این مدت داغی سرکه گرفته شده است و به مقدار ۱ لیوان به ترشی اضافه کنید و هم بزنید و بعد مواد ترشی را داخل آن بریزید و درب آن را محکم کنید و برای ۲ روز در دمای محیط قرار دهید و بعد برای ۱ هفته در یخچال بگذارید و بعد از این ترشی آماده سرو است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی گوجه و بادمجان خوشمزه و مجلسی در یک هفته

  1. میزان هویج را بیشتر نریزید زیرا باعث شیرین شدن ترشی می شود.
  2. بادمجان ها را با چنگال تست کنید که پخته شده باشد.
  3. افزودن نعنا دلخواه است و می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی گوجه و بادمجان خانگی مجلسی و خوشمزه با هویج و سرکه
4.8 (96%) 5 votes