طرز تهیه کباب چوبی با گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه

دستور پخت کباب چوبی با گوشت چرخ کرده

دستور پخت کباب چوبی با گوشت چرخ کرده

با گوشت چرخ کرده می توان غذاهای مختلفی تهیه کرد. می توان انواع خورشت ها، ماکارونی، غذاهای کبابی، کتلت و … را با گوشت چرخکرده تهیه کرد. مزیت اصلی استفاده از گوشت چرخکرده در مقایسه با گوشت های یخ زده، سرعت پخت سریع تر این گوشت است که آشپزی را سریع تر و راحت تر خواهد کرد. یکی از غذاهای خوشمزه ای که می توانید با گوشت چرخکرده درست کنید، کباب چوبی با گشت چرخکرده است. این غذا را می توانید همراه با برنج در ناهار یا با نان در هنگام شام میل کنید. در این آموزش آشپزی از وبسایت پارسی دی قصد داریم تا طرز تهیه کباب چوبی با گوشت چرخکرده را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب چوبی با گوشت چرخ کرده

  • ۴۰۰ گرم گوشت چرخکرده (مخلوط گوشت گوسفند و گوساله)
  • یک عدد پیاز
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • یک حبه سیر
  • یک قاشق غذاخوری پودر نان خشک
  • یک قاشق غذاخوری جعفری
  • یک عدد تخم مرغ

طرز تهیه کباب چوبی با گوشت چرخ کرده

مرحله ۱

ابتدا یک عد پیاز را با آب شسته و با چاقو پوست می کنیم. سپس با رنده ریز پیاز را رنده می کنیم. آب پیاز را دور می ریزیم، زیرا باعث وا رفتن کباب می شود. پیاز رنده شده را در داخل یک ظرف می ریزیم.

مرحله ۲

اکنون ۴۰۰ گرم گوشت چرخکرده را با پیاز رنده شده ترکیب می کنیم. این مواد را به خوبی با دست ورز می دهیم تا ترکیب شوند.

مرحله ۳

در این مرحله یک حبه سیر را رنده کرده یا له می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم. نمک و فلفل و زردچوبه را به مقدار کافی به گوشت اضافه می کنیم. کمی نان خشک یا پودر نان و یک عدد تخم مرغ را نیز به این مواد اضافه می کنیم. مواد را با دست به خوبی ورز می دهیم تا با هم ترکیب شوند. سپس به حالت ضربه ای این مواد را چندین مرتبه به دیواره ظرف می کوبیم تا گوشت کبابی منسجم و کشدار شود. روی ظرف حاوی مایه کباب را با سلفون پوشانده و مایه کباب را به مدت یک ساعت در داخل یخچال استراحت می دهیم.

مرحله ۴

سیخ های چوبی کباب را به مدت نیم ساعت در داخل آب ولرم خیس می کنیم تا سیخ ها در هنگام پخت نسوزند و گوشت کبابی سفت نشود. اکنون مایه گوشت را از یخچال بیرون آورده و به ۱۰ قسمت برابر تقسیم کرده و به شکل توپ تبدیل می کنیم.

مرحله ۵

یک کاسه آب در کنار گوشت قرار داده و دست خود را دائما نمدار می کنیم و توپ های گوشتی را ورز داده و به شکل یک سوسیس تبدیل می کنیم. سپس سیخ های چوبی را وسط این سوسیس های گوشتی فرو می کنیم.

مرحله ۶

اکنون یک ماهیتابه بزرگ را آماده کرده و در داخل آن روغن می ریزیم. ماهیتابه را بر روی شعله گاز قرار می دهیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس کباب ها را در داخل روغن قرار داده و با حرارت متوسط همه سمت های کباب را به خوبی سرخ می کنیم. قفط توجه کنید که کباب را بیش از حد سرخ نکنید، زیرا خشک می شود. هنگامی که کباب ها به خوبی سرخ شدند، آنها را از ماهیتابه بیرون آورده و در یک ظرف همراه با انواع سبزیجات سرو می کنیم.

یکی از غذاهای خوشمزه ای که می توانید با گوشت چرخکرده درست کنید، کباب چوبی با گوشت چرخ کرده است. در این آموزش آشپزی سعی کردیم تا طرز تهیه کباب چوبی خوشمزه را به شما آموزش دهیم. امیدوارم که از این دستور تهیه لذت برده باشید و حتما این غذا را برای خود و اعضاء خانواده تان تهیه کنید.
همچنین ببینید

طرز تهیه کباب چوبی با گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه
4.2 (83.75%) 16 votes