طرز تهیه کیک لازانیا فوق العاده خوش طعم و مجلسی با گوشت و سس بشامل

طرز تهیه کیک لازانیا

 

 

یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه و لذیذ است . طعم و مزه این غذا بسیار دلچسب است. این غذا بسیار شیک و مجلسی می باشد و شما می توانید آن را برای مهمانی ها و مجالس خود استفاده کنید و در کنار غذا های دیگر ظاهر بی نظیری به میز سرو غذای خود دهید. این لازانیا به شکل متفاوت و خاص تهیه می شود و با سس مخصوص بسیار خوشمزه و لذیذ درست می شود . وجود این سس بی نظیر در کیک لازنیا آن را لذیذتر و خوش خوراک تر می کند. شک نکنید که کودکان شما عاشق این غذای هوس انگیز می شوند. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه کیک لازانیا را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

لازانیا۱ بسته
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
قارچ۱۵۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره۵۰ گرم
شیر۱ لیوان
آرد سفید۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه۱/۲ ق چایخوری

طرز تهیه کیک لازانیا خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی سس

ابتدا تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. سپس آرد سفید را با کره تفت دهید و هم بزنید سپس شیر گرم را به آرد و کره اضافه کنید و هم بزنید. دقت داشته باشید شیر حتما گرم باشد وگرنه آرد باز نمی شود و گلوله گلوله می شود. آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست شود و رقیق شود. نمک و فلفل سیاه را داخل مواد بریزید. بعد از مخلوط شدن ادویه ها زیر شعله را خاموش کنید و سس را کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

پیاز، قارچ و فلفل دلمه را بشورید و آن ها را روی تخته برش نگینی خرد کنید و داخل تابه مناسب روغن بریزید و پیاز ها را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه و آویشن با پیاز سرخ کنید تا گوشت ها از خامی در بیاید و سرخ شود. سپس فلفل دلمه و قارچ را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود. سپس مواد گوشتی داخل لازانیا آماده است. در صورت داشتن آب حرارت را زیاد کنید تا آب مواد تمام شود سپس کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی ورقه های لازانیا

در قابلمه مناسب آب بریزید و آن را روی شعله زیاد قرار دهید تا جوش آید. سپس ورقه های لازانیا را بپزید. دقت کنید ورقه ها زیاد خمیر نشود. سپس آن ها را آبکش کنید و روی هر کدام از ورقه ها سس بشامل بریزید. سپس مقداری پنیر پیتزا روی سس بریزید و سپس از مواد گوشتی آماده شده بردارید و روی سس بشامل بریزید و با پشت قاشق مواد را صاف کنید. در این مرحله ورقه های لازانیا را رول کنید. داخل قالب کمربندی را با قلم مو مخصوص آشپزی چرب کنید و رول های لازانیا را داخل قالب بچینید تا رول ها تمام شود. سپس روی رول ها پنیر پیتزا بریزید و مقداری از فلفل دلمه ها را ورقه ای برش دهید و روی مواد برای تزئین بچینید.

مرحله چهارم: پخت کیک لازانیا

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود. سپس قالب فر را در وسط فر قرار دهید و درب فر را ببندید تا لازانیا پخته و آماده شود. بعد از پخته شدن لازانیا قالب را در طبقه بالای فر قرار دهید تا روی مواد طلایی و پخته شود. بعد از آن لازانیا آماده شده است قالب را باز کنید و کیک لازانیا را روی دیس و ظرف مورد نظر قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک لازانیا

  1. می توانید از قالب های دیگر فر به اندازه و شکل های مختلف استفاده کنید.
  2. می توانید برای دورچین از دو کاسه سس کچاپ و سس خردل استفاده کنید و روی آن را جعفری قرار دهید.
  3. برای سس بشامل دقت کنید حتما شیر گرم استفاده کنید زیرا اگر از شیر سرد استفاده کنید آرد باز نمی شود و گلوله گلوله می شود.
  4. برای اینکه رنگ سس تیره نشود، بهتر از فلفل سفید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه