طرز تهیه لازانیا قالبی شیک و مجلسی و راحت با گوشت مرحله به مرحله

دستور پخت لازانیا قالبی 

طرز تهیه لازانیا قالبی

 

لازانیا قالبی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه لازانیا می باشد که همان طور که از نام این غذا پیداست در قالب تهیه می شود و همانند کیک است و برای مهمانی و مراسمات مختلف گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید این لازانیا خوشمزه را با انواع مواد میانی تهیه کنید و برای مراسمات مختلف این لازانیای خوش طعم و راحت را تهیه کنید. شما می توانید از قالب میان تهی یا قالب ساده کیک استفاده کنید و یا حتی می توانید مواد را داخل قابلمه قرار دهید و بدون فر این غذای عالی را سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لازانیا قالبی مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا قالبی

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱/۲ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ الی ۳۰۰ گرم
  • ورق لازانیا ۱ بسته
  • آرد ۱.۵ ق غذا خوری
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • شیر گرم ۱.۵ پیمانه
  • رب ۱ ق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا قالبی خوشمزه و شیک و مجلسی

مرحله اول: تفت دادن گوشت و پیاز

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و بعد ادویه ها و نمک را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله دوم: افزودن رب و فلفل

یک سیب زمینی را از قبل پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و سرخ کنید و بعد از سرخ شدن به همراه فلفل دلمه خرد شده به مواد گوشتی اضافه کنید و تفت دهید و بعد ادویه داخل بسته بندی لازانیا را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها رب را اضافه کنید و تفت دهید تا از خامی خارج شود.

مرحله سوم: آبکش کردن ورق لازانیا

در ادامه باید یک قابلمه را پر آب کنید و بگذارید تا بجوش بیاید و بعد کمی روغن و نمک ریخته و روقه لازانیا را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا نرم شود. سپس آبکش کنید. اگر از لازانیا پیش پخت استفاده می کنید دیگر نیازی به جوشاندن ندارد و داخل آبجوش قرار دهید تا نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه سس بشامل

برای تهیه سس بشامل باید کره را داخل تابه بریزید و بعد ذوب شدن آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد شیر ولرم را باید کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در انتها کمی فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید و سس را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: پخت لازانیا قالبی

کف قالب مورد نظر را باید سس بشامل بریزید و حالا باید دور تا دور قالب ورق لازانیا قرار دهید به طوری که نصف آن از قالب بیرون باشند و بعد کف مواد کمی سس و مواد گوشتی و پنیر پیتزا بریزید و چند ورق لازانیا را برش بزنید و روی مواد قرار دهید و مجدد روی آن سس و مواد گوشتی و پنیر پیتزا و این مراحل را تکرار کنید تا مواد تمام شوند و در انتها باید اضافه های برگ لازانیا بیرون مانده روی مواد بیاورید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لازانیا قالبی خوشمزه و ساده در قالب میان تهی و ساده

  1. می توانید از مواد مرغی یا سوسیس و کالباس استفاده کنید.
  2. می توانید مواد را در قابلمه تهیه کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید.
  3. در انتها روی ورق لازانیا می تواند کمی سس و پنیر بریزید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه