طرز تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور ساده و پفی و مقوی مرحله به مرحله

دستور پخت خاگینه مغزدار با شیره انگور

طرز تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور

 

خاگینه مغزدار با شیره انگور یکی از دسر های فوق العاده خوشمزه است که خاگینه با دوشاب نیز معروف می باشد. شما می توانید به راحتی با چند قلم مواد تهیه کنید و یک میان وعده مقوی برای کودکان و خانواده آماده کنید. نگران بوی تخم مرغ نباشید زیرا اصلا بوی زهم تخم مرغ نمی دهد. شما می توانید بجای شیره انگور از شیره خرما یا شیره توت استفاده کنید و اگر هیچ کدام از این ها را نداشتید می توانید از شربت زعفران استفاده کنید. شما می توانید شیره انگور را به راحتی در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۴ ق غذا خوری
  • ماست ۴ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • زعفران دم کرده ۲ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • گردو خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • دارچین و پودر گل محمدی ۱ ق چای خوری
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • شیره انگور به مقدار لازم

طرز تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور ساده پفی

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود و حجم آن دو برابر شود. می توانید از همزن دستی استفاده کنید و در ادامه ماست را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست شود. زعفران را از قبل بسابید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوشرنگ شود.

مرحله دوم: افزودن آرد و بیکینگ پودر

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و الک کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. می توانید از همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد یکدست شود. روغن مایه را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود، دقت کنید از تابه نچسب استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

درب تابه را قرار دهید و برای چند دقیقه صبر کنید و تا خودش را بگیرد. در هم حین باید برای تهیه مواد میانی باید گردو خرد شده را به همراه گل محمدی و دارچین مخلوط کنید و به آن کمی گلاب اضافه کنید و هم بزنید. وقتی یک طرف مواد خودش را گرفت باید موادمیانی را روی خاگینه بریزید.

مرحله چهارم: تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور

مواد خاگینه باقی مانده را روی مواد میانی بریزید و از شعله پخش کن استفاده کنید و تابه را روی شعله پخش کن بگذارید تا خاگینه حسابی پف کند و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بعد همان طور که داغ است باید شیره انگور را بریزید و صبر کنید تا جذب شود و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور

  1. از آرد سفید استفاده کنید.
  2. می توانید از مواد میانی مختلف برای آن استفاده کنید.
  3. می توانید تمام مراحل را با همزن دستی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه