طرز تهیه خاگینه گیس بافت ساده و پفی و خوش طعم با ماست و شربت بار

دستور پخت خاگینه گیس بافت

طرز تهیه خاگینه گیس بافت

 

خاگینه گیس بافت یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه است که دیگر نیازی به همزن یا فر ندارد و خیلی راحت شما می توانید این خاگینه زیبا و خوشمزه را برای مهمانی ها و مراسمات مختلف یا برای یک شیرینی دورهمی تهیه کنید. روش تهیه خاگینه بسیار ساده می باشد و با چند قلم مواد می توانید یک شیرینی خوشمزه به شکل گیس بافت تهیه کنید و به همراه چای یا نوشیدنی دلخواه خود سرو کنید. خاگینه یکی از شیرینی ها می باشد که نیازی به فر ندارد و داخل روغن داغ سرخ می شود و به آن شربت بار اضافه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاگینه گیس بافت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خاگینه گیس بافت

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد ۳.۵ پیمانه
  • ماست شیرین ۲/۳ پیمانه
  • روغن مایع ۵ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق مربا خوری

مواد لازم برای تهیه شربت بار

  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • زعفران دم کرده ۴  ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱/۴ ق چای خوری
  • پودر هل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه خاگینه گیس بافت پفی و نرم و ساده

مرحله اول: تهیه شربت بار

ابتدا باید شربت بار را تهیه کنید برای این کار باید شکر و آب را داخل یک قابلمه ریخته و کمی هم بزنید تا شکر حل شود و بعد روی حرارت قرار دهید و گلاب و زعفران دم کرده و پودر هل را اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا ریز جوش بزند و زمانی که ریز چوش زد آبلیمو را اضافه کنید و بعد از ۱۰ دقیقه از روی حرارت بردارید و در یحچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل با همزن دستی یا چتگال هم بزنید در حدی که روی آن کمی کف کند و بعد روغن و ماست را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام در حد مخلوط شدن هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر خاگینه گیس بافت

هم بزنید تا خمیر جمع شود و اگر خمیر چسبناک بود مجدد کم کم آرد اضافه کنید تا حدی که خمیر به دست نچسبد. این میزان آرد ممکن است برای همه مساوی نباشد زیرا آب خور آرد ها متفاوت است، پس باید کم کم آرد اضافه کنید. خمیر بدست آمده را برای ۱ ساعت در نایلون قرار دهید و در محیط آشپزخانه استراحت دهید.

مرحله چهارم: تهیه خاگینه گیس بافت

روی سطجی آرد بپاشید و خمیر را به ۴ چانه تقسیم کنید و خمیر را به صورت میله ای باز کنید و به ۳ قسمت تفسیم کنید و حالا باید سه خمیر میله ای را به هم از قسمت بالا بچسبانید و شروع کنید به بافتن خمیر کنید و هر رول تهیه شده را با کمک کاتر به دو یا سه قسمت مساوی تقسیم کنید. داخل یک شیرجوش روغن ریخته و هر خاگینه را داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود و بعد به مدت ۳۰ ثانیه در شربت قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خاگینه گیس بافت خوشمزه و پفکی و نرم

  1. روغن باید داغ باشد تا خوب خاگینه مغز پخت شود.
  2. شربت باید خنک باشد تا جذب خاگینه شود.
  3. خمیر را باید به صورت نواری بلند باز کنید و اندازه ی گیس بافت ها به سلیقه خود بستگی دارد.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه