طرز تهیه شربت زعفران و گلاب غلیط و خوشمره و راحت + فیلم

دستور تهیه شربت زعفران

طرز تهیه شربت زعفران

 

شربت زعفران یکی از شربت های بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که می توانید به راحتی برای یک پذیرایی یا مناسب های مذهبی با تعداد بالا تهیه کنید. مقدار مواد این رسپی برای ۱ لیتر شربت زعفران مناسب است و شما می توانید با این مواد یک شربت غلیظ و به صرفه داشته باشید. تهیه شربت در خانه کار بسیار راحتی می باشد و شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی در نیم ساعت یک شربت فوق العاده خوشرنگ و راحت و کم هزینه داشته باشید. شربت زعفران در روز های گرم و تابسنانی بسیار دلچسب می شود و می توانید به دلخواه به آن تخم شربتی یا خاکشیر اضافه کنید و خواص خوب این شربت را بالا ببرید. شربت زعفران با عطر و طعم گلاب برای رفع تشنگی و پذیرایی بسیار مناسب است و به واسطه داشتن زعفران از خواص خوب آن نیز بهرمند است، زعفران برای درمان افسردگی و ایجاد نشاط و سلامتی گزینه بسیار خوبی می باشد و علائو افسردگی در بدن را بسیار کاهش می دهد و همچنین باعث کاهش اضطراب و ایجاد آرامش می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت زعفران و گلاب غلیظ و خوشمره را به همراه ویدیو آمورشی آن را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران غلیظ

  • شکر ۱ کیلوگرم
  • آب ۴ لیوان
  • زعفران دم کرده غلیظ ۱/۲ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • تخمه شربتی به مقدار لازم

طرز تهیه شربت زعفران و گلاب برای ۱ لیتر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برای تهیه این شربت باید زعفران را بسابید. زعفران را داخل یک هاون ریخته و با کمی قند خوب بسابید تا نارنجی رنگ شود. سپس داخل یک کاسه یا قوری مخصوص زعفران بریزید و چند قطعه یخ اضافه کنید و روی حرارت کتری قرار دهید و صبر کنید تا زعفران دم بکشد و خوشرنگ و غلیظ شود.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و بدون هم زدن بگذارید تا شکر ذوب شود. سپس زعفران را به همراه گلاب اضافه کنید و روی حرارت متوسط برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار دهید تا شربت بجوشد و قوام پیدا کند. در همین حین تخمه شربتی را به همراه کمی آب گرم داخل کاسه بریزید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا تخم شربتی خوب پف کند.

مرحله سوم: تهیه شربت زعفران با تخمه شربتی

یک کاسه آب جوش کنار دست خود قرار دهید و در این ۴۰ دقیقه با کمک یک فرچه مخصوص آشپزی دور تا دور قابلمه را تمیز کنید تا شربت شکرک نزند، می توانید از کمی آبلیموترش نیز برای تمیز کردن دور قابلمه استفاده کنید. بعد از ۴۰ دقیقه میزان غلظت شربت را تست کنید برای این کار باید یک قطره شربت را روی دستمال ریخته و اگر پخش نشد یعنی به غلظت رسید و یا از قبل یک نعلبکی داخل فریزر قرار دهید و کمی از شربت روی آن بریزید و اگر شربت به راحتی حرکت کرد یعنی به غلظت رسیده است. شربت را از روی حررات بردارید و داخل یک ظرف تمیز ریخته و با کمی آب رقیق کنید و تخم شربتی بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت زعفران بسیار خوشمزه غلیظ و راحت و کم هزینه

  1. به دلخواه می توانید ۱ چوب دارچین داخل شربت بریزید.
  2. بگذارید روی حرارت کم بجوشد و شربت قوام پیدا کند و خیلی سفت نشو.
  3. می توانید از کمی جوهر لیمو برای تمیز کردن دور قابلمه استفاده کنید تا شربت شکرک نزند.
  4. به دلخواه می توانید ۲ عدد هل استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه

  • محمود ۱ سال پیش

    عالی بود

    پاسخ