طرز تهیه کاچی با آرد برنج و شیره انگور مقوی و سالم برای 4 نفر

دستور پخت کاچی با آرد برنج

طرز تهیه کاچی با آرد برنج

 

کاچی با آرد برنج یکی از دسر های سنتی و بسیار خوشمزه ما ایرانی ها می باشد که برای زنان به خصوص کسانی که به تازگی فارغ شدند یا همان زائو ها گزینه بسیار خوبی برای برگشتن انرژی لازم بدن است. این کاچی با آرد برنج تهیه می شود و بسیار راحت و فوری می باشد و برای شیرین کردن آن از شیره انگور یا خرما استفاده شده است. شما می توانید به دلخوه مواد و مغزیجات و ادویه های مخصوص کاچی را تغییر دهید. مقدار مواد گفته شده برای ۴ نفر منسب است و شما می توانید به دلخواه مواد را نصف و یا دو برابر کنید. بهتر است برای اینکه کاچی مقوی تری داشته باشید از روغن کرمانشاهی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاچی با آرد برنج با شیره انگور و زیره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاچی با آرد برنج و شیره انگور

  • آرد برنج ۶ ق غذا خوری
  • آب ۵ پیمانه
  • پودر زیره ۱ ق چای خوری
  • گلاب ۳ ق غذا خوری
  • زعفران غلیظ ۳ ق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن کرمانشاهی ۵ ق غذا خوری
  • شیره انگور ۵ ق غذا خوری
  • نبات ۱ تکه
  • مغزیجات به دلخواه

طرز تهیه کاچی با آرد برنج و نبات و زیره برای زائو

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا روغن را به همراه کره داخل یک قابلمه بریزید و صبر کنید تا ذوب شود و بعد آرد را اضافه کنیدو برای ۲۰ دقیقه خوب آرد را سرخ کنید تا کمی قهوه ی رنگ شود. از هم زدن مداوم دست نکشید وگرنه آرد زود می سوزد. پس پای گاز باشید و هم بزنید تا یکدست سرخ شود و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله دوم: افزودن آب

در ادامه آب را به مواد اضافه کنیدو هم بزنید تا آب به خورد آرد برود و کم کم شروع به غلیظ شدن کند. وقتی به ین مرحله رسید باید یک تکه نبات را به همراه شیره انگور اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا مجدد غلیظ و نبات ذوب شود.

مرحله سوم: افزودن زیره و تهیه کاچی

در ادامه نوبت اضافه کردن پودر زیره و مغزیجات دلخواه و زعفران و گلاب است و بعد از افزودن مواد باید مجدد هم بزنید تا کاچی به غلطت برسد. سپس از روی حرارت بردارید و داخل کاسه سرو ریخته و به دلخوه تزیین کنید و میل کنید. می توانید کاچی را هم خنک و هم داغ میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاچی با آرد برنج و نبات و شیره انگور برای ۴ نفر

  1. در تهیه کاچی باید حوصله داشته باشید و مداوم پای گاز باشید و هم بزنید.
  2. دقت کنید آرد نسوزد وگرنه بوی خوشی نخواهد داشت.
  3. می توانید کمی کره و روغن را بیشتر بریزید تا آرد راحت تر تفت بخورد.
  4. شیرینی این کاچی به سلیقه خود می باشد و می توانید آن را کم و زیاد کنید.
  5. اگر می خواهید کاچی غلیظ تری داشته باشید باید مقدار آب را کمتر بریزید ولی با این مواد یک کاچی در حد غلظت فرنی خواهید داشت.
  6. افزودن مغزیجات دلخواه است و می توانید حذف و یا اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه