طرز تهیه فرنی اصفهانی خوشمزه و ساده و مقوی با آرد برنج و شیره انگور

طرز تهیه فرنی اصفهانی

 

یکی از خوشمزه تزین فرنی ها می باشد که می توانید برای یک عصرانه خوشمزه یا صبحانه و یا حتی شام ساده و سبک تهیه کنید. خوردن یک کاسه فرنی داغ و گرم در روز های سرد زمستان بسیار لذت بخش است و می تواند روز خوبی را برای شما ایجاد کند. فرنی ها جزء دسته غذاهای بسیار سالم و مقوی هستند زیرا از آرد یا نشاسته تهیه می شوند و بین ما ایرانی ها بسیار محبوب هستند. نکته تهیه یک فرنی خوب مداوم هم زدن روی حرارت ملایم است تا بوی خامی نشاسته ها گرفته شود. فرنی اصفهانی با شیره انگور یا خرما تهیه می شود و طعم و مزه آن را چند برابر بهتر می کند. می توانید برای ایجاد تنوع در تهیه فرنی ها برای کودکان این فرنی خوشمزه را تهیه کنید. همچنی به دلیل نداشتن شکر در رسپی برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که شکر زیاد دوست ندارد بسیار مناسب است و می توانند در انتها فقط با کمی شیره آن را میل کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی اصفهانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد برنج۶ ق غذا خوری
آب۲ پیمانه
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
شیر۲ پیمانه
شیره انگور یا خرمابه مقدار لازم
گلاب۱ ق غذا خوری

طرز تهیه فرنی اصفهانی با شیره انگور

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا داخل قابلمه ای که قرار است پخت فرنی در آن انجام شود. شیر و آرد برنج را بریزید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا آرد به خوبی داخل شیر حل شود و گلوله های آن باز شود. وقتی کاملا مواد یکدست شود باید قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم: افزودن نشاسته

نشاسته را روی آب ریخته و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا نشاسته نیز حل شود. وقتی نشاسته حل شد باید به مواد قابلمه اضافه کنید و مداوم مواد را روی حرارت ملایم هم بزنید تا کم کم فرنی به قوام دلخواه برسد.

مرحله سوم: افزودن گلاب

وقتی فرنی اصفهان به غلظت رسید باید گلاب را اضافه کنید. دقت کنید گلاب همیشه باید در انتها اضافه شود زیرا بو و عطر آن زود می پرد. در این مرحله به دلخواه می توانید از عرق هل نیز استفاده کنید. فرنی را هم بزنید و بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه فرنی اصفهانی

فرنی خوشمزه ما آماده شده است. آن را داخل کاسه ای ریخته و روی فرنی شیره انگور یا خرما بریزید و با مغزیجات دلخواه تزئین کنید. فرنی اصفهانی را همان طور که داغ است نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه فرنی اصفهانی خوشمزه در منزل

  1. باید حرارت ملایم باشد تا بوی خامی نشاسته و آرد گرفته شود.
  2. می توانید به دلخواه شیره را در انتها داخل فرنی بریزید.
  3. می توانید فرنی اصفهانی را داخل کاسه ریخته و در یخچال قرار دهید و بعد از سرد شدن نوش جان کنید.
  4. بعد از افزودن گلاب ۲ دقیقه مواد روی حرارت بماند.
  5. از شیر پرچرب خانگی استفاده کنید تا طعم فوق العاده ای به شما دهد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه