طرز تهیه خاگینه گل داوودی با کشمش و پودر گردو + عکس مراحل

طرز تهیه خاگینه گل داوودی

 

خاگینه گل داوودی یکی از روش های بسیار جذاب و شیک برای تهیه یک شیرینی سنتی و خوشمزه ایرانی می باشد که شبیه به گل داوودی است و به همین دلیل به این اسم مشهور شده است و شما می توانید با یک خمیر فوق العاده این خاگینه را در خانه تهیه کنید و برای میان وعده یا عصرانه و حتی پذیرایی استفاده کنید. خاگینه از گذشته تا به امروز جزء شیرینی های پرطرفدار می باشد که با شهد یا شیره انگور تهیه می شود که هر دو روش خوشمزه و ساده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاگینه گل داوودی به همراه عکس مراحل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خاگینه گل داوودی

آرد۴۰۰ گرم
تخم مرغ درشت۱ عدد
آب ولرم۱۲۰ میلی لیتر
بیکینگ پودر۱ ق سوپ خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
روغن مایع۴۰ میلی لیتر
نشاسته ذرت برای باز کردن خمیر و روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی

کشمش پلویی۱ پیمانه
پودر گردو۱ پیمانه
پودر دارچین۱/۲ ق چای خوری
پودر قند۸ ق سوپ خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر۳ پیمانه
آب۲.۵ پیمانه
زعفران۱ ق چای خوری
آبلیموترش۱ ق چای خوری

طرز تهیه خاگینه گل داوودی خوشمزه و شیک

مرحله اول: آماده سازی شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید، برای این کار باید آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا شکر خودش داخل آب حل شود و هم بزنید و زمانی که به جوش آمد باید زعفران و اب لیموترش را اضافه کنید و پس از ۲ دقیقه جوشیدن شربت را از روی حرارت بردارید و کنار گذاشته تا ولرم شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید کشمش و پودر گردو و دارچین را داخل یک غذاساز یا میکسر ریخته و مواد را باهم میکس کنید و در انتها پودر قند را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خمیری شکل شود و بتوانید در دست به آن شکل دهید

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را داخل کاسه ی بزرگی الک کرده و وانیل و تخم مرغ را افزوده و همزده و آب را کم کم افزوده و همزده تا مواد خمیر شود و روغن مایع را افزوده و ۵ دقیقه خمیر را ورز دهید تا صاف و یکدست شود و روی خمیر را پوشانده به مدت یکساعت استراحت کند و سپس خمیر را به ۵ قسمت هر قسمت را چونه گرفته و روی ان ها را پوشانده و یکی یکی روی سطح کار که نشاسته ذرت پاشیده است به ضخامت ۳ میل پهن کنید و پودر نشاسته روی خمیر بپاشید و چونه ی بعدی را به همین شکل با کمک نشاسته پهن و روی خمیر قبلی قرار داده و به همین ترتیب تمام چونه ها را به یک اندازه پهن و روی هم قرار داده و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید و روی آن را بپوشانید.

مرحله چهارم: سرخ کردن خمیر

سپس با وردنه همه ی خمیرها را با هم پهن کرده تا به ضخامت کمتر از یکسانت درآید و با کاتر دایره به قطر ۷ سانت برش زده و از مواد میانی به اندازه ی گردو برداشته و گرد کرده و داخل خمیرهای دایره‌ای برش خورده قرار داده و یک عدد سفیده ی تخم مرغ را با چنگال همزده تا از لختگی درآید و دورتا دور لبه های خمیر را با قلمو به سفیده آغشته و خمیر را مانند توپ ببندید و داخل سینی قرار دهید و با تیغ تیز روی هر دایره را عمیق برش زده یک بعلاوه و یک ضربدر و داخل روغن داغ قرار داده تا برشها از هم باز و لایه ها سرخ شوند و از روغن درآورده و داخل شربت قرار دهید و سپس در ظرف سرو چیده و با پودرپسته تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خاگینه گل داوودی شیک و ساد

  1. می توانید به دو شکل این خاگینه را تهیه کنید.
  2. خمیر را باید خیلی نازک پهن کنید.
  3. می توانید بجای کشمش از خرما استفاده کنید ولی پودر قند را حذف کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه