طرز تهیه پلو مخلوط مشهدی لذیذ و ساده با گوشت و لوبیا به روش اصلی

دستور پخت پلو مخلوط مشهدی

طرز تهیه پلو مخلوط مشهدی

 

پلو مخلوط مشهدی یکی از انواع پلو ها می باشد که برای کشور مشهد است و فوق العاده این پلو خوشمزه و لذیذ است. این غذا ترکیبی از استانبولی و لوبیا پلو می باشد و شما می توانید این پلو خوشمزه را به سادگی برای تنوع غذایی در خانه تهیه کنید. ته دیگ در این غذا نقش بسیار مهمی دارد و شما می توانید از انواع ته دیگ مانند سیب زمینی یا کاهو یا نان لواش استفاده کنید. اگر دنبال یک غذای ساده ولی خوشمزه می گردید پلو مشهدی را تهیه کنید و همچنین شما می توانید این پلو را با گوشت یا مرغ پخت کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو مخلوط مشهدی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پلو مخلوط مشهدی با گوشت

  • گوشت گوسفندی ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • لوبیا سبز ۱/۲ پیمانه
  • هویج ۱ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه پلویی به مقدار لازم

طرز تهیه پلو مخلوط مشهدی خوشمزه و ساده

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک قابلمه یا زودپز به همراه کمی روغن و زردچوبه خوب تفت دهید تا نگینی و طلایی شود. سپس گوشت خرد شده را اضافه کنید و به همراه کمی فلفل سیاه تفت دهید.

مرحله دوم: پخت گوشت

بعد از خوب سرخ شدن گوشت باید چوب دارچین را به همراه ۱ پیمانه آب جوش روی مواد بریزید و حرارت را ابتدا بالا ببرید تا به جوش بیاید و بعد صبر کنید تا گوشت کاملا پخته و غلیظ شود. لوبیا را پاک کنید و خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی پلو

در ادامه یکی از پیاز های باقی مانده را خرد کنید و نگینی ریز کنید. داخل تابه تفت دهید تا سبک شود و در ادامه لوبیا و هویج را افزوده و خوب هم بزنید تا سبک شوند. گوجه فرنگی ها را پوره کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود، در انتها رب و گوشت پخته شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا مواد باهم یکدست شوند.

مرحله چهارم: تهیه پلو مخلوط مشهدی با گوشت

برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و صبر کنید تا دانه های برنج نرم شوند. در همین حین کف روی برنج را بگیرید. برنج را آبکش کنید و کف قابلمه روغن و کمی آب و ته دیگ دلخواه بریزید و مقداری برنج بریزید و روی آن از مواد میانی تهیه شده و کمی ادویه کاری سپس پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پلو مخلوط مشهدی

  1. می توانید به دلخواه در انتها کمی کره یا روغن محلی روی برنج بریزید.
  2. می توانید لا به لا مواد کمی زعفران بریزید.
  3. به دلخواه می توانید بجای گوشت از مرغ ریش شده یا گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه