طرز تهیه بیسکو حلوا عربی لاکچری و خوش طعم و مزه گام به گام

طرز تهیه بیسکو حلوا

 

حلوا ها انواع و اقسام مختلفی دارد و شما می توانید در طعم ها و شکل های مختلف این حلوا ها را تهیه کنید اما بیسکو حلوا در واقع ترکیب یک بیسکویت خوشمزه کره ای با حلوا می باشد که برای مهمانی و مجالس یکی از بهترین گزینه ها می باشد. این رسپی شامل سه بخش می شود، ابتدا باید بیسکوت را پخته و بعد شربت حلوا و در انتها حلوا را تهیه کنید و بین بیسکویت برش خرده مانند شکل بالا قرار دهید و این حلوای مجلسی به سبک عربی را در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بیسکو حلوا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم بیسکویت

مارگارین۱۵۰ گرم
پودر قند یا شکر۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۲ ق چای خوری
هل۱  ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه شربت حلوا

آب۴ لیوان
شکر۲.۵ لیوان
گلاب۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه حلوا

آرد۱ لیوان
نشاسته ذرت۱ لیوان
شیر خشک قنادی۱ لیوان
کره و روغن مایع۲/۳ لیوان
پودر هل۱ ق غذا خوری

طرز تهیه بیسکو حلوا

مرحله اول: تهیه بیسکویت

پودر شکر و کره رو با همزن  بزنید تا کمی کرم رنگ شود،  بعد وانیل و تخم مرغ و پودر هل اضافه کرده ۳ الی ۵ دقبقه همزده و بعد آرد و پودر کاکایو رو اضافه کرده در حد مخلوط شدن ورز بدید ( خیلی ورز ندبد ک ب روغن بیفتد) یک ساعت در یخچال بگذارید بعد خمیر رو با وردنه ب ضخامت نیم سانت باز کرده قالب گرد زده از وسط نصف کرده بصورت نیم دایره شود. تو سینی با فاصله کم قرار داده و نیم ساعت تو یخچال گذاشته و بعد تو فر با دمای۱۷۰ بپزید تا کمی زیرش طلایی شود زمان دهید تا پخته شود و بعد از فر خارج کنید.

مرحله دوم: تهیه شربت

برای تهیه شربت باید آب و شکر را روی حرارت قرار دهید و زمانی که به جوش آمد و شکر حل شد نوبت اضافه کردن زعفران و گلاب است و صبر کنید تا ۳ دقیقه بجوشد و بعد شربت را از روی حرارت بردارید و نیازی به غلیظ شدن نیست.

مرحله سوم: تهیه حلوا عربی‎

آرد، نشاسته ذرت. شیر خشک قنادی و هل را با هم الک کرده داخل ماهی تابه بریزید کره و روغن مایع را اضافه کرده بعد روی حرارت گذاشته با حرارت ملایم مدام همزده تا کاملا رنگش نخودی رنگ شود و خوب سرخ شود تا بوی خامی مواد گرفته شود (دقت کنید نسوزد) وقتی به رنگ نخودی تبدیل شد کم کم شربت را اضافه کرده و مداوم روی حرارت همزده تا شربت به خورد مواد برود این کاررا  اونقدر ادامه دهید تا شربت کاملا تمام شود . و بعد از اینکه همه شربت به مواد اضافه شد روی حرارت مدام همزده تا حلوا به غلظت برسد.  حالا با کمک قاشق یا ماسوره و قیف از حلوا روی بیسکویت ها زده و دو قسمت بیسکویت ها را روی هم قرار دهید و تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بیسکو حلوا عربی

  1. خمیر را می توان با رنگ یا پودر کاکایو رنگی درست کرد، برای روی خمیر می توان انواع کاترها و قالب ها و شابلون ها رو استفاده کرد.
  2. اصلا خمیر بیسکویت را زیادی ورز ندهید که کره آب می شود و خمیر به روغن می افتد.
  3. شربت را بیش از اندازه غلیظ نکنید وگرنه حلوا خشک می شود و در حدی که شکر ذوب شد کافی است.

همچنین ببینید 

طرز تهیه بیسکو حلوا عربی لاکچری و خوش طعم و مزه گام به گام
5 (100%) 2 votes