طرز تهیه مربا به یک کیلو شفاف و غلیظ با پیمانه + مقدار دقیق آب برای 1 کیلو به

دستور پخت مربا به یک کیلو

طرز تهیه مربا به یک کیلو

 

مربا به یک کیلو که یکی از روش های تهیه ساده و خوشمزه و شفاف می باشد که بسیار راحت است و همان طور که مشخص است با یک کیلوگرم به تهیه می شود. این مربای خوشمزه را می توانید به راحتی با اندازه دقیق آب و شکر به پیمانه تهیه کنید و برای صبحانه یا عصرانه میل کنید و یا حتی می توانید برای تهیه انواع شیرینی و کیک نیز استفاده کنید. مربا به با مقدار ۱ کیلوگرم تقریبا اندازه یک شیشه به شما مربا می دهد که شما می توانید به دلخواه به را به صورت رنده شده یا خرد شده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربا یک کیلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربا به یک کیلو

  • به ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلوگرم
  • آب ۱.۵ لیتر
  • هل ۲ عدد

طرز تهیه مربای به با یک کیلوگرم به خوشمزه و شفاف

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید به را خوب بشورید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. دقت کنید می توانید به دلخواه پوست به را بگیرید و برای تهیه چای استفاده کنید و یا بدون کندن پوست به آن را خرد کنید که باعث خوشرنگ شدن آن می شود. حتی می توانید به را رنده درشت نیز بزنید.

مرحله دوم: افزودن شکر و آب

در ادامه باید شکر را داخل قابلمه بریزید و به را اضافه کنید و بعد آب سرد را مواد بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید، دقت کنید میزان آب را دقیق با کمک یک بطری خالی یا ترازو اندازه گیری کنید و می توانید مقدار شکر را بسته به شیرین بودن به تا ۷۰۰ گرم نیز بریزید (به را حتما با فرچه خوب بشورید تا پرز های روی به کاملا شسته شود و هسته وسط به را برای دم کردن دمنوش در زمان سرما خوردگی استفاده کنید).

مرحله سوم: پخت مربا به با یک کیلو

در ادامه بعد از جوش آمدن مواد باید کف روی مربا را مداوم بگیرید تا مربای شفافی در انتها داشته باشید و زمانی که بجوش آمد و قل قل زد هل را اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۸ ساعت بگذارید تا کاملا مربا روی حرارت کم پخته و خوشرنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه مربای به با یک کیلوگرم به

روی درب قابلمه می توانید دمکنی قرار دهید و اگر احساس می کنید مربا های شما کپک می زند در ۱۰ دقیقه آخر برای خوشرنگ شدن و کپک نزدن یک ق غذا خوری آبلیموترش تازه اضافه کنید و بعد از سرد شدن از روی حرارت بردارید و داخل شیشه تمیز بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهبه مربا به یک کیلو شفاف و غلیظ به صورت خرد شده

  1. می توانید بجای آبلیموترش از جوهر لیمو نیز استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید می توانید گردو خرد شده نیز به مواد اضافه کنید.
  3. اگر دوست دارید مربا کم شیرین داشته باشید ۸۰۰ گرم شکر اضافه کنید.
  4. دقت کنید اگر مربا خوب غلیظ شود اصلا شکرک و کپک نمی زند.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه