طرز تهیه زیتون شور خانگی خیلی خوشمزه و ساده + مقدار دقیق نمک و سرکه

دستور تهیه زیتون شور

طرز تهیه زیتون شور

 

زیتون شور  یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه زیتون می باشد که برای بدن بسیار مفید است. بهتر است شما روزانه زیتون مصرف کنید زیرا برای چشم و پوست مفید است و به کاهش وزن کمک می کند و انرژی بیشتری به شما می دهد. زیتون شور یکی از چاشنی های بسیار خوش طعمی می باشد که طرفدارهای زیاد یداردپ. این میوه خواص بسیار زیادی برای بدن است که در سلامت بدن نقش بسزایی دارد و این میوه را می توانید همراه غذا و یا داخل آن استفاده کنید. شما می توانید با خوردن زیتون جریان خون را بهبود ببخشید و کاهش فشار خون تاثیر می گذارد. شما می توانید با سرکه و نمک یک زیتون شور خوشمزه تهیه کنید. شما می توانید از زیتون شکسته یا سالم یا بدون هسته برای تهیه زیتون شور استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه زیتون شور با مقدار دقیق نمک و سرکه را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه زیتون شور خانگی

  • زیتون ۱ کیلوگرم
  • نمک ۲ ق غذا خوری
  • سرکه ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه زیتون شور با سرکه و نمک

مرحله اول: آماده سازی زیتون

ابتدا باید زیتون ها را پاک کنید و داخل آبکش قرار دهید. بوسیله چاقو از چهار طرف تا نزدیک هسته برش بزنید. شما می توانید از انواع زیتون شکسته یا سالم استفاده کنید. حالا باید زیتون ها را داخل لگن ریخته و روی آن آب خالص قرار دهید و برای ۷ الی ۱۰ روز بگذارید تا بماند و روزی دو بار آب آن را عوض کنید.

مرحله دوم: افزودن نمک

بعد از ۳ هفته که باید داخل یک لگن آب و نمک غلیظ بریزید و زیتون ها را اضافه کنید و طی هفته دوم و سوم مقداری نمک مجدد به زیتون ها اضافه کنید تا زیتون شور شود، دقت کنید برای تهیه زیتون شور باید کمی حوصله به خرج دهید تا بتوانید یک زیتون شور درجه یک بازاری داشته باشید.

مرحله سوم: شستن زیتون

بعد از اینکه هفته سوم گذشت باید زیتون ها را بشورید، داخل لگن ریخته و چندین بار آب بریزید و داخل آبکش قرار دهید تا نمک اضافی آن از بین برود. حالا باید برای ۴۸ ساعت زیتون ها را مجدد داخل آب خالص قرار دهید تا نمک زادیی شود.

مرحله چهارم: تهیه زیتون شور

حالا به آب خالص سرکه و نمک را اضافه کنید و هم بزنید و زیتون شور را داخل شیشه تمیز ریخته و درب شیشه را بسته و در یخچال نگهداری کنید، زیتون شور ما آماده شده است و می توانید برای سرو غذا استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه زیتون شور خانگی خیلی خوشمزه و ساده با ماندگاری بالا

  1. از سرکه سفید استفاده کنید.
  2. مقدار دقیق نمک ۳% و سرکه ۳% می باشد.
  3. می توانید از زیتون بدون هسته استفاده کنید تا دیگر نیازی به هسته گیری باشد.
  4. می توانید از نمک دریا یا سنگ نمک استفاده کنید.
  5. با این روش می توانید تا ۱ سال زیتون شور بدون خراب شدن در یخچال داشته باشید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه