طرز تهیه کیک با شیر کاکائو خیلی خوشمزه و ساده و راحت با فر و بدون فر

دستور پخت کیک با شیر کاکائو

طرز تهیه کیک با شیر کاکائو

 

کیک با شیر کاکائو یکی از روش های بسیار ساده برای داشتن یک کیک شکلاتی می باشد که بجای شیر از شیرکاکائو استفاده می شود. این کیک بافت بسیار خوبی دارد  پف خوبی می کند و شما می توانید این کیک خوشمزه را در قالب های طرح دار و مختلف تهیه کنید. کیک با شیر کاکائو طعمی شبیه به کیک وانیلی دارد و طعم بافت بسیار خوبی دارد و شما می توانید این کیک را مانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر تهیه کنید. برای تزیین این کیک می توانید از سس شکلاتی آماده استفاده کنید و یا می توانید گاناش شکلاتی تهیه کنید و یک کیک با گاناش شکلاتی برای مهمانی و تولد سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با شیر کاکائو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک با شیر کاکائو

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • شیر کاکائو ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • نمک ۱ پنس

طرز تهیه کیک با شیر کاکائو با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک پیمانه یا یک لیوان فرانسوی دسته دار اندازه گیری کنید. برای پخت در فر باید فر با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر باید یک قابلمه را برداشته و روی شعله پخش کن قرار دهید و گرم کنید.

مرحله دوم: هم زدن زرده و سفیده

در ادامه سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید و سفید را بزنید تا حسابی پف کند و زمانی که ظرف را بر می گردانید از ظرف بیرون نریزید. زرده را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد روغن مایع را افزوده ۲۰ ثانیه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید شیر کاکائو را اضافه کنید و مجدد برای چند ثانیه هم بزنید تا یکدست شود. آرد و بیکینگ پودر را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید و سه بار الک کنید تا یکدست شود و بعد طی سه مرحله اضافه کنید و با لیسک به صورت آرام هم بزنید و در آخر سفیده را اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا مخلوط شود ولی پف آن گرفته نشود.

مرحله چهارم: پخت کیک با شیر کاکائو

حالا قالب یا قابلمه مورد نظر را چرب کنید و آرد پاشی کنید و کف قالب یا قابلمه کاغذ روغنی قرار دهید و مواد را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. برای پخت بدون فر باید قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا کیک برای ۱ ساعت پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک با شیر کاکائو و پف زیاد

  1. زمان پخت در فر های مختلف می باشد و بهتر است چک کنید.
  2. برای فر برقی و توستر دما باید روی ۱۶۰ تنظیم شود.
  3. می توانید زرده و سفیده را جدا نکنید ولی با این کار کیک شما پف بهتری می کند.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه