طرز تهیه کیک چای و دارچین ساده و عالی بدون کاکائو در فر

طرز تهیه کیک چای

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که با چای تهیه می شود و در واقع بجای آب و شیر از چای دم کرده استفاده می کنیم که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و استفاده از کمی دارچین مزه آن را بی نظیر می کند بهتر است از چای عطری خوشمزه استفاده کنید تا طعم کیک بهتر باشد این کیک را مانند دیگر کیک ها می توانید داخل فر و بدون فر نیز تهیه کنید و برای تزئین از سس شکلاتی یا گاناش های مختلف یا همانند عکس از مربا یا پودر قند الک شده استفاده کنید. کیک چای را به همراه قهوه برای عصرانه یا پذیرایی می توانید اماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک چای و دارچین بدون کاکائو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
شکر۳/۴ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
چای غلیظ۱ استکان
دارچین۱ ق غذا خوری
آرد سفید۳.۵ پیمانه
وانیل۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک چای و دارچین بدون کاکائو با فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه گرم شود سپس همه مواد را در دمای محیط قرار داده تا هم دما شوند چای را دم کنید و اندازه کنید و بعد آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک و هوادهی آرد انجام شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه بزنید تا پفکی و حجیم شود و بعد به ترتیب روغن و چای و پودر دارچین را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید اگر همزن برقی ندارید می توانید از همزن دستی استفاده کنید ولی مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک چای ساده

در ادامه آرد الک شده را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک در یک جهت مواد را هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود سپس قالب مورد نظر را آماده کنید می توانید از انواع قالب ها برای تهیه این کیک استفاده کنید بهتر است از ترکیب ارده و کره برای چرب کردن یا اسپری روغن یا روغن جدا کننده استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک چای با دارچین

حالا قالب را در پنجره وسط فر به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود سپس در انتها گریل را روشن کنید تا سطح کیک نیز طلایی شود و بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید و به دلخواه با سس شکلاتی یا مرباهای مختلف تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک چای بدون فر

  1. می توانید کیک چای را بدون فر و داخل قابلمه با شعله پخش کن نیز بگذارید تا پخته شود.
  2. برای تهیه کیک چای در فر برقی و توستر دما را ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. اگر فر شما کانوکشن دارد نیازی نیست گریل را روشن کنید.
  4. حتما بعد از ۳۵ دقیقه کیک را با خلال دندان از مرکز چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری بدهد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه