طرز تهیه کیک عصرانه ساده و خوشمزه با پف زیاد و شیر با فر و بدون فر

دستور پخت کیک عصرانه

طرز تهیه کیک عصرانه

 

کیک عصرانه یکی از کیک های پر طرفدار و بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی برای عصرانه یا صبحانه تهیه کنید. بافت این کیک بسیار نرم و پنبه ای می باشد و پف بسیار خوبی دارد. شما می توانید این کیک خوشمزه را همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر تهیه کنید. کیک های عصرانه بیشتر به صورت ساده تهیه می شوند که طعم هم پسندی داشته باشید و شما می توانید به دلخواه آن را داخل قالب طرح دار یا ساده تهیه کنید و به دلخواه با سس شکلاتی یا میوه مورد نظر تزیین و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک عصرانه ساده با پف زیاد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک عصرانه ساده و خوشمزه

  • آرد ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۵ عدد اگر درشت بود ۴ عدد
  • روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک عصرانه با فر و بدون فر برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شوند. سپس همه مواد را به کمک پیمانه اندازه گیری کنید. می توانید از یک لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه آشپزی استفاده کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید و برای پخت بدون فر نیز باید یک تابه دو طرفه یا معمولی را روی شعله پخش کن قرار دهید تا داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ ها را بشکنید و به همراه همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ شود و بهتر است در طول هم زدن حتما با لیسک دور گیری کنید تا همه ذرات تخم مرغ هم بخورد. کم کم شکر را به همراه وانیل اضافه کنید و برای ۵ دقیقه هم بزنید تا مخلوط حجیم و خوب یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه روغن مایع و شیر را به مواد فوق اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه با دور کند همزن برقی بزنید تا یکدست شود. آرد بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید. در این مرحله می توانید برای اینکه روی کیک طرح بی اندازید ۱/۲ از مواد کیک را با ۱ ق غذا خوری پودر کاکائو مخلوط کنید و یا می توانید کل کیک را به صورت ساده تهیه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک عصرانه ساده

مواد را داخل قالب بریزید و اگر نیمی از مواد را کاکائویی کردید به صورت خطی روی کیک بریزید و با خلال دندان طرح بزنید. سپس قالب را در فر از قبل گرم شده به ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز مایه را داخل قالب ریخته و برای ۵۰ دقیقه بگذارید با درب بسته پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک عصرانه خوشمزه با پف زیاد با شیر

  1. می توانید به دلخواه در انتها با پودر قند یا سس شکلاتی تزیین کنید.
  2. مواد را در طی هم زدن دورگیری کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه