طرز تهیه کرم شکلات رژیمی خیلی خوشمزه و ساده با خرما و پودر کاکائو

طرز تهیه کرم شکلات رژیمی

 

کرم شکلات رژیمی یکی از انواع کرم های مخصوص ورزشکاران و کسانی است که دوست دارند لاغر شوند. در تهیه این کرم از هیچ نوع شکری استفاده نمی شود و شما می توانید با کمک خرما و نخود و چند قلم مواد یک کرم بی نهایت خوشمزه و ساده در خانه تهیه کنید. این کرم خوشمزه را می توانید به عنوان صبحانه یا یک وعده خوشمزه قبل ار تمرین و ورزش میل کنید زیرا برای بدن بسیار مفید و مقوی می باشد. نخود که یکی از اجزای اصلی این کرم می باشد بسیار سیر کننده و برای تقویت مو و پوست گزینه خوبی می باشد امروز در پارسی دی طرز تهیه کرم شکلات رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کرم شکلات رژیمی

نخود پیمانه
خرما۷ عدد
کره بادام زمینی ۱ ق چای خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
آب۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو۱ ق چای خوری
شکلات تلخ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کرم شکلات رژیمی ساده و خوشمزه بدون شکر

مرحله اول: آماده سازی نخود

ابتدا باید نخود را از شب قبل یا چند ساعت قبل خیس کنید و بگذارید تا پف کند و نفخ آن گرفته شود در این چند ساعت چندین بار آب آن را عوض کنید و به همراه کمی آب بگذارید تا کاملا پخته شود و بعد از پخت آبکشی کنید و با دست پوست روی نخود را به راحتی جدا کنید.

مرحله دوم: آماده سازی خرما

شما می توانید از هر نوع خرمای که دوست دارید استفاده کنید اما خرما های پیارم یا خرما های کم شیره گزینه خوبی می باشند. خرما را هسته گیری کنید و اگر دوست دارید می توانید پوست روی خرما را نیز بگیرید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید از یک غذاساز یا مخلوط کن برای میکس کردن مواد استفاده کنید، نخود را به همراه خرما و وانیل و پودر کاکائو و شکلات خرد شده داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید و بگذارید تا مواد له و کرمی شود و در انتها باید کره بادام زمینی را نیز اضاقه کنید و هم بزنید تا مواد به یک بافت نرم و لطیفی برسند، به همین راحتی کرم شکلات رژیمی ما حاضر شده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کرم شکلات رژیمی خوشمزه و سالم و مقوی

  1. بهتر است اول هفته این کرم را برای یک هفته خود تهیه کنید و داخل شیشه قرار دهید و در یک هفته میل کنید و هر بار تازه تهیه کنید.
  2. حتما باید نخود را خیس کنید تا دچار نفخ نشوید.
  3. چون این میان وعده رژیمی می باشد بهتر از شکلات تلخ استفاده کنید و اگر دوست دارید مزه این کرم شیرین تر باشد از خرما بیشتری استفاده کنید.
  4. شما می توانید بنا به ذائقه خود مواد را کم و زیاد کنید.
  5. آب را باید در حدی بریزید که مواد کرمی شوند و بتواند غذاساز آن را میکس کند.
  6. می توانید از وانیل مایع یا انواع اسانس ها استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه