طرز تهیه کوکوی آجیل خوشمزه، مجلسی و آسان با مرغ و گوشت

طرز تهیه کوکوی آجیل

 

یکی از غذاهای مجلسی است که از تهیه دو نوع کوکو درست می شود. یعنی هم از گوشت چرخ کرده و هم مرغ که بسیار خوشمزه و شیک برای مهمانی ها می باشد. شما می توانید به دلخواه هر کوکویی را که دوست دارید تهیه کنید و داخل آن کمی آجیل ریخته و تزئین کنید. کوکوی آجیل بسیار جذاب می باشد و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. نوع مغزی که در این کوکو آجیلی استفاده می کنید فرق ندارد. اغلب آجیل ها حاوی مواد مغذی با کیفیت هستند و می توانند برای سلامت بدن مفید باشند و تاثیر مثبت داشته باشند. کوکو آجیلی که علاوه بر طعم و مزه خوب به واسطه داشته آجیل خواص خوبی از جمله سلامت قلب، تقویت حافظه، جلوگیری از لخته های خونی و سرشار از فیبر می باشد. امروز در پارسی دی کوکوی آجیل مجلسی با مرغ و گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ریز شده۲۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
سیب زمینی۱ عدد
جعفری۵۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
ماست چکیده۲/۳ پیمانه
آرد۳ ق غذا خوری
تخم مرغ۳ عدد
انواع آجیل های خرد شده۲/۳ پیمانه
رب۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی آجیل مجلسی با مرغ و گوشت

مرحله اول: آماده سازی مواد کوکو

ابتدا سیب زمینی را خوب بشورید و بگذارید تا آبپز شود سپس پوستش را جدا کنید و نگینی ریز یا رنده بزنید و بگذارید کنار تا خنک شود. جعفری را ساطوری ریز خرد کنید. فلفل دلمه را ریز خرد کنید. سینه مرغ را بدون استخوان کنید و ریز خرد کنید و یا می توانید مرغ را پخته و ریش ریش کنید.

مرحله دوم : تقت دادن گوشت چرخ کرده

در ادامه داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس ۱پیاز را نگینی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و گوشت چرخ کرده را به همراه فلفل سیاه و کمی زردچوبه و نمک اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت تغییر رنگ دهد در ادامه رب را افزوده و کمی که تفت خورد از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم : تفت دادن مرغ

داخل یک تابه دیگر پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس مرغ ریز شده را به همراه سیر پوره شده به پیاز اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید تا تغییر رنگ دهد در ادامه کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و از روی حرارت بردارید و به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مواد گوشتی و مرغی یکدست شوند.

مرحله چهارم : تهیه مایه کوکوی آجیل

تخم مرغ ها را داخل کاسه با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود. داخل یک کاسه ماست چکیده را به همراه سیب زمینی و جعفری ساطوری شده و آرد ریخته و آجیل ها خرد شده را ریخته و هم بزنید سپس مواد گوشت و مرغ را افزوده و در انتها تخم مرغ را بریزید و هم بزنید تا مایه کوکو آجیل کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم: پخت کوکوی آجیل

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و اجازه دهید تا داغ شود سپس مایه کوکو را ریخته و درب تابه را برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا کوکو خودش را بگیرید سپس درب تابه را برداشته و اجازه دهید یک طرف کوکو پخته شود سپس کوکو را برگردانید تا دو طرف کوکو پخته و برشته شود. کوکو آجیلی را داخل ظرف سرو کشیده و با آجیل های خام تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکوی آجیل مجلسی

  1. می توانید داخل مواد کوکو کمی پنیر پیتزا بریزید.
  2. کوکوی آجیل را می توانید در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد بپزید.
  3. اگر ماست شما شل باشد کوکو وا می رود پس حتما از ماست چکیده استفاده کنید.
  4. افزودن رب اختیاری می باشد.
  5. حتما زمانی که کوکو را اضافه می کنید روغن خیلی داغ باشد.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه