طرز تهیه کیک وانیلی با سس کاراملی ساده و خوش طعم با فر و بدون فر برای عصرانه

دستور پخت کیک وانیلی با سس کاراملی

طرز تهیه کیک وانیلی با سس کاراملی

 

کیک وانیلی با سس کاراملی یکی از کیک های بسیار ساده و خوشمزه مخصوص عصرانه و دورهمی می باشد که طعم بسیار خوبی دارد و در کنار یک سس کاراملی خانگی فوق العاده می شود. شما می توانید کیک وانیلی با سس کاراملی را در قالب های مختلف قرار دهید و یا حتی می توانید بدون فر و در قابلمه نیز پخت کنید. کیک وانیلی با سس کاراملی دستور ساده و هم پسندی دارد و گزینه خوبی برای مهمانی ها می باشد. بافت این کیک بسیار نرم و پنیه ای است و شما می توانید به دلخواه روی کیک کمی گردو خرد شده یا میوه مورد نظر خود را قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک وانیلی با سس کاراملی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک وانیلی با سس کاراملی خانگی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شیر پرچرب ۲/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • وانیل ۱ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس کارامل

  • شکر ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۲/۳ پیمانه
  • کره ۴۰ گرم

طرز تهیه کیک وانیلی با سس کاراملی ساده و پنبه ای برای ۶ نفر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید و کنار قرار دهید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را انتخاب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و به همراه همزن برقی برای ۴ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. حتما طی هم زدن دور گیری کنید تا همه تخم مرغ به مواد مخلوط شود. سپس شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا مخلوط شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

آرد و بیکنیگ پودر را باهم مخلوط  سه بار الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. قالب مورد نظر را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید مایه را داخل قابلمه ریخته و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه سس کاراملی

برای تهیه سس کاراملی باید یک تابه تفلون و نچسب را انتخاب کنید و شعله گاز را کم کنید و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا نسوزد و سفت نشود و اصلا نباید شکر را با قاشق هم بزنید تابه را تکان دهید تا یکدست شکر ذوب شود. بعد از ذوب شده باید کره و خامه را ریخته و هم بزنید تا روان شود. در انتها روی کیک ریخته و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک وانیلی با سس کاراملی با فر و بدون فر

  1. نگرام سفت شدن سس کارامل در ابتدا نشوید با هم زدن مداوم  روان می شود.
  2. می توانید از وانیل مایع یا پودری استفاده کنید.
  3. می توانید در فر دست ساز نیز این کیک را تهیه کنید.
  4. برای فر های برقی باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه