طرز تهیه حلوا وانیلی خوش طعم، آسان و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوا وانیلی

 

یکی از انواع حلواها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به نوع های مختلفی این حلوا را سرو کنید برای مثال می توانید داخل نان تارت بریزید و با مغزیجات تزئین کنید و یا در قالب های سلیلیکونی به صورت بوتیکی آن را آماده کنید و یا ساده ترین نوع سرو حلوا که داخل دیس کشیده و روی آن را با قاشق صاف کنید تزئین کنید. حلوا یکی از دسرهای بسیار خوشمزه ما ایرانی ها می باشد که در مراسمات مذهبی بخصوص ماه محرم و رمضان بیشتر حلوا تهیه می کنیم ولی شما می توانید برای خانواده یک دسر ساده و پر انرژی تهیه کنید و در کنار چای سرو کنید چون حلوا خاصیت و طبع گرمی دارد و برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است و باعث افزایش انرژی بدن و رفع خستگی می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا وانیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲ پیمانه معادل ۲۵۰ گرم
روغن مایع۱ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم
شکر۱ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم
آب۱و ۱/۲ پیمانه معادل ۳۵۰ میلی لیتر
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه حلوا وانیلی

مرحله اول: آماده سازی شربت

ابتدا آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا شکر کمی مخلوط شود سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید دقت کنید در حدی هم بزنید تا شکر فقط مخلوط شود این مرحله ممکن است ۴ الی ۵ دقیقه طول بکشد سپس در انتها وقتی ذرات شکر ذوب شد وانیل را اضافه کنید و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه آرد را الک کنید و داخل تابه بریزید و برای ۱۰ دقیقه خوب تفت دهید تا بوی خوش آرد فضای خانه را بگیرد دقت کنید اصلا آرد نباید تغییر رنگ دهد و زیر شعله زیاد نباشد فقط در حدی که بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله سوم: افزودن روغن مایع

در ادامه آرد تفت خورده را از تابه بردارید و الک کنید و مجدد به تابه برگردانید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس روغن اندازه شده را اضافه کنید و برای ۶ دقیقه خوب آرد را داخل روغن سرخ کنید تا روغن به خورد آرد برود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا

بعد از گذشت ۶ دقیقه که آرد را با روغن تفت دادید نوبت اضافه کردن شربت می باشد زیر شعله را خیلی کم کنید و شربت را با احتیاط بریزید و حالا مجدد شعله را کمی بیشتر کنید و مدام هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و به اصطلاح به روغن افتاده و گهواره شود یعنی حلوا کاملا وسط قابلمه جمع شده و به راحتی حرکت می کند و بعد داخل دیس کشیده و به دلخواه آن را تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوا وانیلی

  1. به دلخواه می توانید مقدار وانیل را تغییر دهید.
  2. از عصاره وانیل یا همان وانیل مایع نیز می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید برای لطافت بیشتر ۱/۲ پیمانه کره و مابقی را روغن مایع بریزید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه