طرز تهیه سس کارامل مخصوص و کشدار خانگی برای روی کیک و دسر

طرز تهیه سس کارامل

 

امروز در پارسی دی طرز تهیه یک سس کارامل فوق العاده خوشمزه و البته آسان را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که کاربردهای زیادی در قنادی دارد. از سس کارامل می توانید به صورت گرم به عنوان سس روی نان های صبحانه استفاده کنید و یا برای کاور کیک نیز استفاده کنید. و می توانید برای تهیه شکلات از سس کارامل نیز استفاده کنید و یا… با توجه به این همه تعریف از سس کارامل پارسی دی برای شما عزیزان طرز تهیه سس کارامل را آماده کرده است تا به راحتی بتوانید در منزل سس کارامل تهیه کنید…

مواد لازم برای تهیه سس کارامل

شکر۱/۲ پیمانه
کره۱/۲ ق غذا خوری
شیر۱/۴ پیمانه
خامه صبحانه۲  ق غذا خوری

 

طرز تهیه سس کارامل

مرحله اول: شکر

داخل یک تابه بزرگ و دسته دار،شکر رو میریزم میذاریم روی شعله بزرگ ،ولی حرارت شعله متوسط رو به پایین باشد و شدید نباشه که شکر نسوزه. کم کم شکر ذوب میشه. گاهی تابه رو حرکت بدید تا همه شکر ذوب بشه،ترجیحا از قاشق استفاده نکنید.

مرحله دوم: کره

شیر و خامه رو با همزن دستی، یا چنگال،مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود، روی حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود ولی نجوشد. توی یک لیوان دسته دار بریزیدش و بذارید کنار دست خود تا باقی مراحل اضافه شود.

مرحله سوم: خامه

اگر اطراف تابه شکر ذوب نشده مونده بود و ‌وسط تابه شکر کامل ذوب شده بود، یک قاشق چوبی بزرگ بردارید و شکرهای اطراف تابه رو به وسط ظرف هدایت کنید وقتی شکر کاملا روان شفاف شد و بعد کره را اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید تند تند هم بزنید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم: پایان کار

شعله زیر تابه را خیلی کم کنید و قاشق قاشق شیر و خامه گرم را اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید و بعد از این که همه شیر را اضافه کردید قل که زد بردارید و اگر کارامل سفت تری می خواهید باید بیشتر قل بزنید و غلیظ تر شود. نوش جان

نکته های کلیدی در تهیه سس کارامل

  1. سس کارامل را به مدت طولانی نگهداری نکنید.
  2. طرز تهیه سس کارامل راحت است ولی دقت فرمائید کم کم آن را تهیه کنید تا سس کاراملی با کیفیت تری را داشته باشید.
  3. شکر را حتما به تنهایی در قابلمه بریزید تا کاراملی شود. سپس باقی مواد را یکی یکی اضافه کنید.
  4. می توانید در آخر که سس کارامل در حال آماده شدن است به جای آب ساده از نسکافه آماده شده در سس کارامل بریزید.
  5. بهتر از برای تهیه انواع سس ها از شیرجوش استفاده کنید تا لبه دار باشد و برای استفاده از سس کارامل و یا انواع سس ها کمی راحت تر باشد.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه