طرز تهیه کیک ساده با ماست با پف زیاد با فر و بدون فر برای 4 نفر

دستور پخت کیک ساده با ماست

طرز تهیه کیک ساده با ماست

 

کیک ساده با ماست یکی از روش های تهیه کیک عصرانه خوشمزه می باشد که بسیار ساده ولی در عین حال خوشمزه با بافت و پف عالی می باشد. شما می توانید این کیک ساده با ماست را بدون فر و در قابلمه یا توستر یا کیک پز و یا حتی پلوپز های که قابلیت پخت کیک دارند پخت و سرو کنید. برای انتخاب قالب این کیک در فر می توانید از قالب های مختلف مانند لوف یا گرد ساده استفاده کنید. این کیک به دلیل داشتن ماست بسیار پف پوک و نرمی دارد و بهتر است ماست را با شیر جایگزین نکنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک ساده با ماست با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده با ماست با پف زیاد

  • آرد قنادی ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • ماست ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک ساده با ماست با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را با کمک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد خوب سبک شود. برای پخت در فر باید آن را با دمای ۱۸۰ روشن کنید و برای توستر ۱۶۰ و برای پخت بدون فر باید یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی برای ۵ الی ۸ دقیقه خوب بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بهتر است در حین هم زدن دورگیری کنید تا مواد خوب مخلوط شوند. در ادامه ماست را افزوده و ۳۰ ثانیه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک ساده

روغن را افزوده و در حد مخلوط شدن مواد را بزنید. در آخر همزن را کنار بگذارید و باید مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید. دقت کنید باید با یک لیسک همه ی مواد را در یک جهت هم بزنید و اصلا نباید پف آن را بگیرید.

مرحله چهارم: پخت کیک ساده با ماست

مواد کیک را داخل قابلمه و یا قالب شیفون دلخواه ریخته و سه بار به سطح بکوبید و برای پخت در فر باید در پنجره وسط فر با دمای ۱۸۰ بگذارید تا ۵۰ دقیقه کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید نا کیک پخته شود و بهتر است بعد از ۱ ساعت درب قابلمه را باز کنید و با خلال دندان کیک را چک کنید و اگر خلال تمیز خارج شود آن را روی دیس برگردانید و با پودر قند تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک ساده با ماست در فر و توستر و قابلمه

  1. برای پخت در مایکروفر و فر برقی و توستر باید دمای را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. می توانید به دلخواه از گردو استفاده کنید.
  3. مواد را بیش از اندازه هم نزنید و پف آن را نگیرید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک ساده با ماست با پف زیاد با فر و بدون فر برای 4 نفر
3.2 (64.76%) 21 votes