طرز تهیه کیک وانیلی خانگی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد که با همه سلیقه ها جور است و می تواند به تنهایی یک کیک صبحانه یا عصرانه ساده و یا می توانید برای خامه کشی برای مناسبت های مختلف آن را تهیه کنید. این کیک همان طور که از نامش پیداست از وانیل به عنوان طعم دهنده اصلی آن استفاده شده است و به دلخواه می توانید با انواع خامه و کرمفیل ها تزئین کنید. این کیک را می توانید در فر و بدون فر تهیه کنید. اما وانیل یکی از شاهکار های طبیعت است که در صنعت شیرینی و کیک حرف اول را می زند. اولین بار در قرن ۱۶ کشف شد و در آن زمان آزتک ها که یک تمدن سرخ پوستی در مکزیک بودند متوجه این گیاه خوش عطر و بو شدند و بعد از به اسپانیا راه پیدا کرد و مردم در نوشیدنی ها خود از این طعم دهنده استفاده می کردند و سرانجام در قرن ۱۷ به کل دنیا راه پیدا کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک وانیلی ساده با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
آرد۲.۵ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه سر خالی
روغن مایع۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک وانیلی

1مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. در ادامه آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. قابلمه ای را کمی چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

2مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی به مدت ۵ الی ۶ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کمی حجیم شوند. می توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید تا جایی که مواد پف کنند. در ادامه روغن مایع و شیر را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید.

3مرحله سوم: تهیه مایه کیک وانیلی خانگی

در ادامه مخلوط آرد را به صورت تدریجی به مواد کیک اضافه کنید. در این مرحله همزن را کنار گذاشته و با لیسک یا یک قاشق مواد را خوب هم بزنید تا گلوله ها آرد باز شود. حالا مواد را داخل قالب دلخواه و یا قابلمه گرم شده بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی خارج شود.

4مرحله چهارم: پخت کیک وانیلی بدون فر

در ادامه روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و حرارت را خیلی کم کنید و شعله پخش کن بگذارید و برای ۶۰ دقیقه بگذارید تا کاملا کیک پخته شود. بعد از این زمان کیک را چک کنید و اگر خلال دندان تمیز از کیک خارج شد صبر کنید تا کمی خنک شود.

5مرحله پنجم: پخت کیک وانیلی با فر

برای پخت در فر باید در قالب با شکل دلخواه خود مایه کیک را بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود. در انتها می توانید به دلخواه گریل را برای ۴ دقیقه روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک وانیلی 

  1. می توانید برای تزئین از کمی گاناش شکلاتی استفاده کنید.
  2. برای تست پخت کیک باید با خلال دندان از مرکز کیک آن را چک کنید.
  3. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
12
دیدگاه