طرز تهیه کیک خیس وانیلی ساده و مجلسی با فر و بدون فر مرحله به مرحله

دستور تهیه کیک خیس وانیلی

طرز تهیه کیک خیس وانیلی

 

کیک خیس وانیلی یکی از انواع کیک ها می باشید که بسیار خوشمزه و ساده است و برای اکثر افراد مناسب می باشد زیرا طعم بسیار خوبی دارد. تمام مواد لازم به پیمانه گفته شده است که شما می توانید به راحتی و بدون داشتن ترازو می توانید این کیک را تهیه کنید. شما می توانید این کیک را با فر و بدون فر تهیه کنید. شما ختی می توانید این کیک را در قالب های مختلف تهیه کنید. برای تزیین این کیک می توانید با میوه یا حتی پودر قند و البته از شابلون استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک خیس وانیلی ساده با طعمی عالی را با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس وانیلی مجلسی

  • شیر ۱.۵ پیمانه
  • شکر ۱.۵ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عد د
  • بیکینگ پودر ۱.۵ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک خیس وانیلی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را اندازه کنید و در دمای محیط قرار دهید. می توانید برای اندازه کردن مواد را می توانید با کمک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه شیر و شکر و روغن را داخل یک ظرف گودی ریخته و با همزن به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا مایه کاملا غلیظی بدست بیاید. در ادامه ۱ پیمانه از مواد تهیه شده جدا کنید و کنار بگذارید. در ادامه تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و بعد وانیل را بریزید و برای ۵ دقیقه مواد را خوب هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه مواد را خوب هم زده تا مخلوطی یکدست بدست بیاید و بعد مخلوط آرد را به تدریج اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید و در انتها مواد را برای ۱ دقیقه هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. مواد کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. برای پخت بدون فر نیز مواد را داخل قابلمه بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک خیس وانیلی با فر و بدون فر

در ادامه قالب را در فر قرار دهید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کناره های کیک طلایی شود. برای پخت بدون فر نیز باید قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا کیک پخته شود. بعد از پخت کیک را از قالب خارج کنید و روی کیک چند سوراخ کنید و مخلوط اون شیر مرحله اول کم کم روی کیک بریزید و صبر کنید تا خیس شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک خیس وانیلی

  1. صبر کنید تا کیک خیس شود و بعد سرو کنید.
  2. می توانید برای تزیین از میوه و پودر قند استفاده کنید.
  3. می توانید کیک را در قالب های مختلف استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه